Ia-mă, nene, cu BlaBlaCar! Liderul pieţei europene de ridesharing intră în România şi pune transportatorii pe jar

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce Uber a băgat spaima în taximetrişti şi autorităţile de reglementare, vestea că BlaBlaCar, liderul pieţei europene de ridesharing, a ajuns şi în România vine să-i îngrijoreze pe transportatorii clasici. Iar spre deosebire de Uber, BlaBlaCar (chiar) poate schimba comportamente, scrie Adevărul Financiar.

BlaBlaCar, unul dintre cele mai puternice start-up-uri tehnologice europene, a fost lansată în Franţa, acum nouă ani, cu un scop precis: să ofere un serviciu de transport pe distanţe medii şi lungi prin intermediul unei platforme online. Mai precis, cu ajutorul platformei online (există şi aplicaţia mobilă, desigur), BlaBla­Car conectează şoferii şi pasagerii pentru a împărţi costurile unei curse. Şi chiar dacă la prima vedere sugerează un algoritm a la Uber, între cele două servicii există mai multe diferenţe decât asemănări.

Compania de un miliard de dolari

În România, BlaBlaCar ajunge odată cu preluarea Auto­Hop, o iniţiativă asemănătoare, care, pornită din Ungaria, ajunsese să fie prezentă în Serbia, Croaţia şi România. Coroborată cu achiziţia altui competitor din Europa, grupul german Carpooling.com, tabloul extinderii BlaBlaCar la nivel european este complet: compania franceză devine liderul incontestabil al pieţei de ridesharing, cu o cotă de piaţă de peste 90% în marile ţări europene, ca Franţa, Germania, Spania sau Italia. Prin recentele tranzacţii, BlaBlaCar ajunge să funcţioneze în 18 ţări şi va atinge 20 de milioane de utilizatori la nivel mondial.

Citiţi mai multe pe Adevărul Financiar

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite