Grindeanu anunță un sens giratoriu feroviar la 10 metri înălțime, la Timișoara. Cât va costa

0
Publicat:

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă că peste două săptămâni va semna, la Timişoara, un contract privind modernizarea sistemului feroviar din zona Baader a municipiului.

Timişoara va avea sens giratoriu feroviar suspendat, în zona Baader, Foto: Shutterstock
Timişoara va avea sens giratoriu feroviar suspendat, în zona Baader, Foto: Shutterstock

Potrivit oficialului, acest proiect va presupune, între altele, un sens giratoriu feroviar suspendat la 10 m înălţime, staţie CFR lângă Iulius Town, iar la Gara de Nord - o pasarelă prevăzută cu lift, care va duce călătorii de la tren la parcare.

,,Eu cred că mulţi nu realizează despre ce este vorba. Sunt aproape două miliarde de euro. Va fi linie dublă şi se va putea merge pe ruta asta cu viteze destul de mari (160 km/oră - n.r.). Vin eu cu proiectul. Este o lucrare care priveşte Timişoara. Voi veni împreună cu proiectanţii, în momentul în care vom semna contractele pe loturile 2 şi 3, să vedeţi ce lucrări vor fi în Timişoara.

Pentru că nu este vorba doar de dublarea căii ferate, de modernizare şi de toate lucrurile la care poate ne-am gândit cu toţii, ci sunt şi lucrări care au impact asupra oraşului, cu intersecţii, cu lucruri care vor face traficul mult mai uşor, în zona Baader şi pe toate celelalte intersecţii, iar suma prevăzută pentru această investiţie - presupun că este cea mai mare, alocată, din zonă. Sper ca în două săptămâni să poată fi semnat primul contract", a explicat Sorin Grindeanu, informează Agerpres.

Conform ministrului Transporturilor, contractul pe care îl va semna la Timişoara va fi primul din seria celor patru, prin care se va moderniza linia de cale ferată dintre Caransebeş şi Arad. Aici este în discuţie lotul I Caransebeş - Lugoj care are o lungime de aproape 40 de kilometri.

Acesta a mai arătat că săptămâna trecută a fost semnat cel mai mare contract de finanţare pe CFR, de aproape nouă miliarde de lei (două miliarde de euro), pentru modernizarea căii ferate Caransebeş - Lugoj - Timişoara - Arad.

Sensul feroviar giratoriu suspendat de la Timişoara va avea trei rampe de acces de peste 200 de metri lungime fiecare.

Vineri, în cadrul unei postări pe pagina de Facebook, ministrul Transporturilor anunţa că a avut o discuție cu constructorul italian de pe șantierul Variantei Ocolitoare Timișoara Sud.

Oficialul a precizat că este ultimul avertisment pe care-l dă acestui constructor, care înregistrează întârzieri și pe alte șantiere (Tronsonul 1, al Drumului Expres Craiova-Pitești și sectorul Centurii București cuprins între DN 2 șiA2).

,,Înțeleg că și-au rezolvat problemele financiare, deci nu mai au nicio scuză să nu lucreze. Au primit deja certificate negative și luăm în calcul rezilierea, dacă nu cresc ritmul de lucru.

Chiar cu riscul ca șantierele să stagneze câteva luni, vom lua această măsură, dacă va fi cazul! După aceea vom face demersurile legale pentru ca noile contracte să fie atribuite unor constructori mai buni. În România contractele trebuie să fie respectate și legea trebuie să fie aplicată tuturor în egală măsură!”, a transmis Sorin Grindeanu.

Tot vineri, ministrul a verificat lucrările pe șantierul drumului de legătură A1- DN 69!

,,Progresul fizic se apropie de 15 %, iar în ultima perioadă mobilizarea în șantier a crescut. Constructorul italian a precizat că a depășit problemele legate de descărcările arheologice și s-a angajat că va avea un progres lunar de aproximativ 7%. Lucrarea nu este grea, dar necesită un ritm susținut de lucru pentru a putea fi încheiată anul viitor (2023).”, a mai menţionat oficialul din Transporturi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite