CFR va face reparații pe linia București-Pitești. Ce lucrări vor fi executate şi cât vor costa
0Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a transmis, marţi, că au fost lansate licitațiile pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF 101 București - Pitești, investiție în valoare totală estimată de 663.614.246,82 RON, cu sursă de finanţare prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Potrivit sursei citate, Sucursala Regională de Căi Ferate București a lansat procedura de licitație pentru lucrările de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe două loturi, aferente liniei 101 București - Pitești, astfel:
- Lotul 1: Chitila - Ciocănești (firul II) și Ciocănești - Titu (firul I si II), de la km 10+600 la km 49+780 (linii curente și directe din statiile Săbăreni, Ciocănești și Ghergani. Valoarea estimată: 289.259.878,46 RON (fără TVA)
- Lotul 2: Titu - Călinești - Golesti (firul I și II), de la km 49+980 la km 95+000 (linii curente si directe din statiile Fusea, Mătăsaru, Găești, Leordeni și Călinești). Valoarea estimată: 374.354.368,36 RON (fără TVA)
De asemenea, și Sucursala Regională de Căi Ferate Craiova a lansat licitația pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelo rcomponente ale suprastructurii căii pe linia CF 101 București - Pitești, intervalul Călinești - Golești - Pitești, de la km 95+000 la km 107+575, inclusiv liniile 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF Golești.
Valoarea estimată: 82.171.096,35 RON (fără TVA)
,,În cadrul contractelor se vor executa lucrările de înlocuire la rând a următoarelor elemente componente ale suprastructurii căii: sină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale, cupoane de tranziție, traverse normale si speciale din lemn (pentru aparate de cale si poduri), contrașine pod, platelaj metalic, ambutisat și neambutisat pentru poduri, traverse de beton complet echipate, dale elastice pentru treceri la nivel, material mărunt, piatră spartă, inclusiv lucrări pentru realizarea căii fără joante.”, precizează reprezentanţii CFR.
Conform acestora, termenele limită pentru primirea ofertelor este 15 septembrie 2022, pentru licitația lansată de SRCF Craiova, respectiv 3 octombrie 2022 pentru procedura de licitație lansată de SRCF București, deschiderile urmând să aibă loc în aceleași zile, la ora 15.00.
În data de 22 august, Campania Națională de Căi Ferate CFR SA a transmis că a fost semnat primul și cel mai important contract de finanțare pentru domeniul feroviar, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Programului Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).
Contractul de finanțare, semnat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ion Simu Alexandru, are drept scop modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, pe o lungime totală de 162 km.
,,Este cel mai important contract de finanțare din PNRR, un obiectiv prioritar pentru compania noastră, deoarece ne dorim ca infrastructura feroviară din zona de vest a țării să se alinieze standardelor europene de transport și să ofere călătorilor, care optează pentru transportul feroviar, atât pe distanțe lungi, cât și pe distanțe scurte, condiții moderne de călătorie, și aici ne referim la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații moderne, servicii publice de calitate pentru călători, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv amenajarea zonelor de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad va contribui cu siguranță la nu doar la creșterea economică națională, dar și la cea locală, deoarece prin acest obiectiv vom asigura o conexiune feroviară modernă între localitățile adiacente acestui tronson de cale ferată și rețeaua națională", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.