Duster, Logan şi Sandero, din nou în topul celor mai bine vândute maşini din Rusia
0Vânzările de maşini noi din Rusia au scăzut cu 13,4% în luna februarie. Totodată, automobilele Duster, Logan şi Sandero s-au menţinut şi în acest an în top 25 cele mai bine vândute maşini din această ţară.
Rusia a înregistrat cea mai semnificativă încetinire a ritmului declinului anual al vânzărilor, minus 13% fiind cel mai redus nivel din ultimele 14 luni. Totodată, rubla a câştigat în putere, iar guvernul a extins sprijinul pentru industria auto, conform Agerpres.
Livrările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare au scăzut cu 13,4%, la 111.145 de unităţi pe piaţa rusească, conform datelor publicate joi de Association of European Businesses (AEB).
„În următoarele săptămâni ne aşteptăm la o evoluţie bună a vânzărilor“, a apreciat Joerg Schreiber, preşedintele Association of European Businesses.
Pe primul loc în topul celor mai bine vândute maşini din Rusia în luna februarie s-a clasat Solaris, de la Hyundai, cu 8.130 de unităţi. Acesta a fost urmat de Rio, de la Kia, cu 7.017 unităţi, apoi Lada Granta cu 6.335 de unităţi şi Duster, cu 4.197 de unităţi. De asemenea, modelele Sandero şi Logan se află pe locurile 11 şi 12, cu 2.260 şi, respectiv, 2.225 de vehicule.
Modelele Duster, Logan şi Sandero sunt fabricate de producătorul auto francez Renault.
În 2015, Rusia a înregistrat vânzări de 1,6 milioane de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, faţă de 2,49 de milioane în 2014. Acesta este cel mai semnificativ declin din 2009, când a avut loc ultima recesiune în Rusia.
Joerg Schreiber, preşedintele Association of European Businesses, a anunţat că cererea va scădea probabil cu încă 4,7% la 1,53 de milioane de unităţi în 2016.
Deprecierea rublei ”creează o situaţie dificilă pentru producătorii auto, determinând majorarea preţurilor. Totuşi, 2016 va fi un an mai puţin turbulent pentru piaţa auto, iar ritmul declinului se va atenua”, a dat asigurări Schreiber.
Problemele economice cu care se se confruntă Rusia pun într-o situaţie dificilă alianţa dintre Renault şi Nissan, care controlează cel mai mare producător auto rus, AvtoVAZ. Pentru anul acesta, cei trei parteneri au ca obiectiv atingerea unei cote de piaţă de 40%.
Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.