DEZBATERE PUBLICĂ Şeful de la Dacia Renault vrea să se dubleze taxa auto la maşinile Euro 3 şi Euro 4

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Jerome Olive, directorul general Dacia Renault
Jerome Olive, directorul general Dacia Renault

Dezbaterea publică privind proiectul timbrului de mediu a adus păreri pro şi contra majorării taxei pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4. Argumentele vizează descurajarea importurilor masive de maşini second-hand şi riscul de a nu mai putea vinde autoturisme autohtone din 2005-2007. Directorul general Dacia Renault, Jerome Olive, vrea chiar o dublare a taxei la aceste două categorii.

Ministerul Mediului a organizat vineri, la sediul instituţiei, o dezbatere publică privind proiectul de ordonanţă pentru modificarea şi completarea Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Jerome Olive tună şi fulgeră

Directorul general al Dacia Renault, Jerome Olive, a cerut, în cadrul dezbaterii, dublarea valorii timbrelor de mediu prevăzute în ordonanţă pentru autovehiculele Euro 3 şi Euro 4.
"Cererea noastră este de a multiplica cu doi valoarea care este propusă acum în lege pentru maşinile cu Euro 3 şi Euro 4. Proiectul nu respectă aceste principii Euro 3 şi Euro 4. Aceste vehicule sunt foarte poluante nu numai din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, ci şi pentru celelalte noxe" a declarat, vineri, Jerome Olive la dezbaterea publică organizată de Ministerul Mediului.
Potrivit directorului general al Dacia Renault, cererea are în vedere şi descurajarea importurilor masive de maşini second-hand din alte ţări ale Europei, care, pe lângă faptul că poluează mediul, au impact negativ asupra industriei autohtone auto, precizând că, în acest fel, România nu va ajunge "coşul de gunoi al Europei", prin importul tuturor autovehiculelor second-hand din Europa.

ACR: „Ar putea creşte corupţia“

La aceeaşi dezbatere, preşedintele Automobil Club Român (ACR), Constantin Niculescu, a precizat că, deşi organizaţia pe care o reprezintă nu este împotriva măsurilor de reducere a poluării, noul proiect de lege duce consumatorul la încă trei ghişee, respectiv la Finanţe, Înmatriculări şi RAR, lucru care, în final, va favoriza creşterea corupţiei, pentru că "cetăţeanul nu va pierde vremea la alte trei ghişee şi va prefera să plătească pentru a scăpa mai repede".
Niculescu a reclamat şi faptul că autovehiculele hibride şi electrice nu sunt trecute "în clar" în actuala propunere legislativă, problemă care, în opinia lui, trebuie rezolvată.
"Vreau ca statul român să ajute mediul de afaceri, dar aş vrea ca acest proiect de lege să impună taxe şi mediului de afaceri, astfel încât consumatorii să nu fie singurii impozitaţi", a mai spus preşedintele ACR.

Maşinile noi, tot mai greu de vândut

Reprezentanţii societăţii civile au cerut, pe de o parte, creşterea taxelor prevăzute prin actualul proiect de act normativ pentru maşinile cu Euro 0, Euro 1 şi Euro 2, faţă de cuantumul celor din 2012, în caz contrar. Altfel, piaţa auto din România are urma să devină, în opinia lor, o piaţă de maşini poluante, second-hand aduse de români din celelalte state UE
Pe de altă parte, opinenţii cer scăderea taxelor prevăzute pentru autovehiculele cu Euro 3 şi Euro 4. Aceştia au arătat că dacă taxele pentru autovehiculele cu Euro 3 şi Euro 4 rămân la cuantumul prevăzut de actualul proiect legislativ, maşinile autohtone din perioada 2005-2007 nu vor mai putea fi vândute, deoarece taxa este prea mare şi, adăugată sumei pe care o cere cel care vrea să vândă maşina, duce la un preţ foarte mare, împiedicând astfel, vânzarea.

Rovana Plumb: „Timbrul se plăteşte o singură dată“

Ministrul Rovana Plumb a explicat că actuala propunere legislativă urmăreşte, în principal, două principii, respectiv reducerea emisiilor poluante şi înnoirea parcului auto.
Rovana Plumb a precizat că plata pentru timbrul de mediu va fi efectuată o singură dată pe toată durata de funcţionare a maşinii, indiferent de câte ori aceasta va fi vândută ulterior.
"Timbrul de mediu se aplică o singură dată, nu plătesc toţi aceia care au plătit taxa auto sub diverse forme. Posesorii de autoturisme înmatriculate înainte de 2007 vor plăti această taxă numai în situaţia în care va exista o tranzacţie comercială", a explicat ministrul Mediului, care a precizat că ordonanţa privind timbrul de mediu ar urma să intre în vigoare în maximum o lună de zile.
Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro.
 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite