De ce este părăsit de clienţi unul dintre cele mai mari lanţuri de fashion din lume
0
În timp ce retailerii americani şi majoritatea celor europeni sărbătoresc cel mai bun sezon de vânzări din ultimii ani există şi un brand renumit care nu le ţine isonul. H&M sărbătoreşte 70 de ani de la fondare, dar şi cel mai sever declin în faţa unor rivali mult mai agili.
Pe fondul succesului Zara şi Primark, H&M, lanţul internaţional de magazine fast fashion din Stockholm, a raportat pe 15 decembrie cea mai drastică scădere a vânzărilor din ultimii zece ani. Acţiunile au avut şi ele un picaj de aproape 15 procente după acest anunţ, ceea ce a şters aproape 6 miliarde de dolari din valoarea de piaţă a companiei.
Declinul a atras după sine o recunoaştere a greşelilor de către compania care este un business de familie. „Am făcut greşeli“, a spus directorul executiv, Karl-Johan Persson (42 de ani), nepotul fondatorului. „H&M va face tot posibilul pentru a reveni pe creştere“ – va închide magazinele care nu performează şi le va moderniza pe cele care vor fi păstrate, a ţinut acesta să precizeze.