Cum pot fi poprite conturile clienților Revolut și de ce nu au legătură cu Libra Internet Bank

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Așa cum se întâmplă și în cazul altor bănci, sunt situații în care posesorii de conturi Revolut au datorii la stat sau către autoritățile locale, motiv pentru care acestea vor să pună popriri.

Aplicația Revolut pe un telefon alaturi de cardul Revolut
Și conturuile Revolut pot fi poprite de ANAF sau primării

UPDATE, ora 16,00: La solicitarea „Adevărul” fintech-ul Revolut și-a exprimat poziția oficială privind modalitatea în care conturile clienților săi pot fi poprite:
„Revolut și Libra Internet Bank desfășoară un parteneriat de succes, inițiat acum doi ani și jumătate, prin care Libra Internet Bank furnizează către Revolut un serviciu ce presupune alocarea unor conturi tehnice cu IBAN local, facilitând posibilitatea de a efectua plăți prin sistemele de plată autohtone. În momentul de față, Revolut continuă să-și ofere serviciile în România în temeiul libertății de prestare a serviciilor pe teritoriul Spațiului Economic European (SEE), prin extinderea/ pașaportarea licenței sale lituaniene. În anul 2022, am inițiat demersurile administrative pentru înființarea unei sucursale locale. Aceasta figurează în registrul de “Sucursale ale instituțiilor de credit din alte state membre”, asigurat de Banca Națională a României, însă nu este momentan operațională.

Astfel, entitatea lituaniană Revolut Bank UAB este unitatea sub care clienții sunt înrolați și deci singura care ar putea executa ordine/înființa popriri din partea entităților din România, dar numai cu respectarea procedurilor lituaniene, europene, precum Regulamentul UE Nr. 1215/2012 privind competența și recunoașterea și executarea hotărârilor în materie civilă și comercială (adică conform procedurii prevăzute la art. 41, 42 din prezentul regulament) și a altor prevederi legate de procedura europeană de executare.Pe piața locală, Revolut a construit și continuă să dezvolte relații de bună colaborare cu autoritățile de reglementare, cu instituțiile statului, cu asociații ale altor părți din ecosistem, în vederea limitării tentativele de fraudă, a evaziunii fiscale și pentru a preveni spălarea de bani.

Le mulțumim celor peste 2,6 milioane de clienți din România care ne-au acordat încrederea lor și utilizează serviciile noastre și îi încurajăm să continue să dea dovadă de responsabilitate în utilizarea serviciilor, conform termenilor și condițiilor aplicației. Folosirea conformă a serviciilor noastre și protejarea intereselor legitime ale clienților Revolut sunt teme prioritare pentru noi.”

.......................................................

Știrea inițială:

Potrivit legislației românești, sunt supuse urmăririi silite prin poprire sumele de bani datorate de către debitori ori deţinute în numele acestora de o a treia persoană sau pe care aceasta din urmă i le va datora în viitor, în temeiul unor raporturi juridice existente.

În general, popririle se pun de către organele de executare silită, cele mai frecvente fiind: executorii judecătorești, ANAF, primării.

În cazul Revolut, popririle sunt însă trimise în mod greșit către Libra Internet Bank, care deși este în relație cu Revolut nu poate bloca niciun cont al debitorilor, potrivit explicațiilor date recent de avocații băncii.

Un exemplu la îndemână este situația complet atipică în care primim adrese de înființare poprire pe numele unor debitori care nu sunt clienții băncii, ci ai unuia dintre partenerii nostri, persoană juridică lituaniană - Revolut Bank UAB, pentru care furnizăm tehnologie bancară”, a explicat avocatul Libra în urma unui proces câștigat în instanță.

Concret, toate conturile deschise la Libra Internet Bank pentru desfașurarea parteneriatului cu Revolut Bank UAB au ca titular Revolut Bank UAB, nu clienții acestuia.

„Cu toate acestea, unele popriri sunt trimise în mod eronat către Libra Internet Bank, în loc să se urmeze procedurile corecte de executare transfrontalieră, așa cum sunt descrise în Regulamentul (UE) 1215/2012, Regulamentul (CE) nr. 805/2004, Regulamentul (UE) nr. 655/2014, Regulamentul (CE) nr. 1896/2006, având în vedere că Revolut Bank UAB (care gestionează relația contractuală cu clientul final) este o entitate lituaniană, înființată și guvernată de legile lituaniene și că aceasta poate da curs solicitărilor formulate de autorităților române doar în conformitate cu legislația în vigoare aplicabilă acesteia.

Este o modalitate greșită de instituire a popririlor, pentru care am fost nevoiți să mergem în instanță, să explicăm separarea responsabilităților în cazul unor astfel de parteneriate. Și, până acum, toate cazurile cu sentințe definitive au fost solutionate în favoarea Libra Internet Bank. Din păcate, pentru organele de executare si creditori, acest lucru a însemnat o întârziere destul de mare, care putea fi ușor de evitat daca popririle ar fi fost puse în aplicare în mod corespunzător în conformitate cu procedurile definite de legislația UE aplicabile și autoritățior române (în calitate de stat membru al UE)” a explicat avocatul Libra Internet Bank.

Cu alte cuvinte, pentru a pune poprire pe conturile Revolut, ANAF, primăriile sau alți creditori trebuie să se adreseze Revolut Bank UAB (care gestionează relația contractuală cu clientul final) este o entitate lituaniană, înființată și guvernată de legile lituaniene, nu către Libra Internet Bank.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite