CNADNR despre fisurile din autostrada proaspăt inaugurată Sibiu-Orăştie: Remedierea se va face pe banii constructorului Impregilo

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Fisurile superficiale“ care au fost detectate pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, deschis circulaţiei în data de 14 noiembrie, vor fi remediate pe cheltuiala constructorului Salini Impregilo, potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), care notează că pe tronsonul cu pricina nu a fost făcută recepţia lucrărilor.

„Precizăm că recepţia lucrărilor nu a fost efectuată şi reamintim că traficul rutier pe tronsonul de autostradă Orăştie – Sibiu Lot 3 a fost deschis în data de 14 noiembrie 2014. Astfel, recepţia lucrărilor pentru acest lot al Autostrăzii Orăştie - Sibiu va fi efectuată doar atunci când antreprenorul va remedia toate degradările superficiale apărute pe acest sector de drum“, se arată într-un comunicat al companiei de stat.

Aceasta precizează că fisurile de la la kilometrul 60+66 sunt „de natură superficială“ şi nu afectează stabilitatea corpului autostrăzii şi siguranţa traficului rutier.

În prezent sunt investigate cauzele care au determinat producerea acestor fisuri, în vederea stabilirii măsurilor de remediere necesare.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a inaugurat la 14 noiembrie lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie după o ultimă inspecţie pe tronsonul de 22 de kilometri, pentru a se asigura că traficul se poate desfăşura în siguranţă, în condiţiile în care mai existau lucrări necesare în zonă.

Loturile 1, 2 şi 4 din Autostrada Sibiu-Orăştie au fost deschise traficului în decembrie 2013, lotul 3, de la Sălişte la Cunţa, rămânând însă în şantier din cauza alunecărilor de teren din zonă. Loturile 1, 2 şi 4 ale acestei autostrăzi, cu o lungime totală de 60,5 kilometri, au fost realizate în urma unei investiţii totale de 1,46 miliarde delei (326,5 milioane de euro), fără TVA.

Lotul 3, construit de italienii de la Impregilo, are o lungime de 22 de kilometri, dintre care şase au fost afectaţi de alunecări de teren. 

Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro. Cei 16 kilometri care erau finalizaţi din respectivul lot nu puteau fi daţi în folosinţă deoarece nu exista nicio ieşire de pe autostradă între Sălişte şi Cunţa.

Mai puteţi citi:

[<a href="//storify.com/phradamon666/cnadnr-sibiu-orastie" target="_blank">View the story "cnadnr sibiu-orastie" on Storify</a>]

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite