CFR Calatori pune pe sine vagoane mai mari si mai ieftine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Romanii vor calatori cu vagoane moderne. Conducerea companiei CFR Calatori S.A. a prezentat, ieri, in Gara de Nord din Capitala un proiect de modernizare a 140 vagoane supraetajate de calatori care

Romanii vor calatori cu vagoane moderne. Conducerea companiei CFR Calatori S.A. a prezentat, ieri, in Gara de Nord din Capitala un proiect de modernizare a 140 vagoane supraetajate de calatori care deservesc in prezent trenurile personal. Vagoanele au fost importate in anii '80 din RDG. Vagonul prototip prezentat a fost realizat de Remar Pascani pentru suma de 400.000 euro si este dotat cu instalatii de sonorizare, ventilatie, incalzire si climatizare si cu scaune tip fotoliu prevazute cu tetiere individuale."Pentru viitor intentionam realizarea unor vagoane care sa permita accesul persoanelor cu handicap, dupa cum solicita normele europene, precum si amenajarea unor spatii pentru depozitarea bicicletelor, schiurilor, iar la etajul superior a unui restaurant", spune Neculai Mocanu, sef de proiect la Remar. Nu in ultimul rand, grupurile sanitare includ elemente protejate impotriva furtului si vandalizarii. Vagoane vor fi introduse in componenta trenurilor accelerat, in sezonul estival si pe rutele cu o lungime medie de 300 de km. Noile vagoane plac ministrului Transporturilor, Gheorghe Dobre. "Sunt foarte bune, spatiile sunt mai mari si, chiar daca s-a renuntat la 10 locuri, au ramas 120", a spus ministrul dupa ce a dat turul unui astfel de vagon. Alt avantaj este ca noile vagoane sunt mai ieftine si dau de treaba industriei romanesti, spune Gheorghe Dobre. "Sunt facute de industria romaneasca la preturi mult mai mici decat daca ar fi fost cumparate din alte tari". Potrivit lui Ion Mihai, director de exploatare CFR Calatori, numai proiectarea prototipului ar fi fost de 4 ori mai scumpa daca era realizata in Germania. Deocamdata vor fi modernizate in 2005 doar 5 vagoane, CFR Calatori fiind in cautarea surselor de finantare necesare intregului parc.
Emiterea unui bilet de calatorie CFR, in cel mult 40 de secunde
Un alt proiect al societatii, derulat in prezent, presupune extinderea la nivelul intregii retele feroviare a sistemului de eliberare electronica a legitimatiilor de calatorie, folosit in prezent in Gara de Nord din Bucuresti si in Ploiesti. In prima etapa, sistemul va fi functional in garile din Cluj, Timisoara, Constanta, Oradea, Suceava, Iasi si va face posibila reducerea la 40 secunde a duratei de eliberare a unei legitimatii, de la o medie de 1,5-2 minute in prezent. In final, 300 de gari din tara vor emite electronic legitimatiile de calatorie, unul dintre avantaje urmand sa fie gradul superior de ocupare a locurilor, ne-a declarat Adrian Vlaicu, director de marketing al CFR Calatori. In final, un ultim proiect al CFR Calatori, care spune directorul de marketing al societatii va fi incheiat in urmatorii 1-2 ani, presupune montarea de automate de bilete in majoritatea trenurilor. "Noua modalitate de eliberare a biletelor nu va presupune majorarea tarifelor, acestea urmand sa fie la fel de scumpe ca si cele eliberate in prezent de controlori", mai spune Adrian Vlaicu.

Pana in 2008,
21 de gari - "trase la indigo" dupa cele europene
21 de gari romanesti vor avea o fata noua pana in 2008, costurile de modernizare cifrandu-se la aproximativ 80 milioane de dolari, bani proveniti din credite externe. Lucrarile de reamenajare vor demara in toamna acestui an in garile din Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi si Constanta, proiectul fiind finantat din fonduri ale Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), in valoare de 15,7 milioane de euro. "Proiectul presupune modernizarea salilor de asteptare, a caselor de bilete, precum si a sistemului de iluminat si de informare a publicului. Totodata, peroanele vor fi inaltate si acoperite si vor fi amenajate o serie de centre comerciale", ne-a declarat Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. "Celelalte 16 gari din totalul de 21 se afla in diferite stadii de reamenajare si sunt amplasate in orase populate, precum Arad, Alba Iulia, Brasov, Ploiesti, Galati, Fetesti sau Oradea. Focsani va avea o eurogara complet reamenajata, cel mai devreme incepand cu mijlocul acestui an", a adaugat ministrul Transporturilor. "E un proces in plina desfasurare, pentru ca intentionam sa mai modernizam si alte statii din tara. Anul acesta vom realiza studiile de fezabilitate pentru inca 20 de gari si speram sa modernizam in total peste 150 de gari din diferite localitati", a precizat ministrul Gheorghe Dobre. Gara de Nord beneficiaza de un proiect separat, care a demarat prin modernizarea caselor de bilete de la clasa a II-a. Oficialii MTCT vor sa reamenajeze toata statia si sa imbunatateasca si conditiile tehnice de exploatare, cum ar fi dirijarea traficului.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite