CFR a decis modernizarea, cu 600 de milioane de euro, a unui segment de cale ferată de 28,2 km

0
Publicat:
Ultima actualizare:
cale ferata sighisoara danes

O companie din Turcia a fost aleasă de CFR să modernizeze cu 600 de milioane de euro un segment de 28,2 kilometri de cale ferată dintre Sighişoara şi Braşov, deşi această firmă a avut cea mai scumpă ofertă.

Oferta depusă de asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri – Makiol Inşaat Sanayi Turizm a câştigat contractul de modernizare a subsecţiunii Apaţa – Caţa, aflată pe secţiunea Braşov - Sighişoara, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, contractul fiind estimat la 2,85 miliarde de lei (600 milioane de euro), fără TVA.

La licitaţia din aprilie 2018 au fost depuse şase oferte: Asocierea Rail Works, Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş., Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL, Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AŞ, Asocierea Strabag AG- Strabag SRL, Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş. – Makiol Inşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş. Oferta cea mai mică a aparţinut tot consorţiului RailWorks, iar cea a turcilor cea mai scumpă, cu 27 milioane euro în plus.

Contractul de achiziţie publică urmează a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii, potrivit CFR SA.

Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunii Apaţa - Caţa, în lungime totală de 28,2 km, este asigurată de Comisia Europeană (CE) prin mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la bugetul de stat.

„Obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h, pentru trenurile de călători”, se arată în comunicat.

Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară, inclusiv terasamente, linii, consolidări de poduri şi podeţe, construcţii de tuneluri şi viaducte.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite