Studiu: 5,5 milioane de români doresc să cumpere cel puțin un produs de Black Friday. Electronicele și electrocasnicele - cele mai căutate

0
Publicat:

Black Friday este unul dintre cele mai aşteptate evenimente de cumpărături din România, iar 57% dintre români intenţionează să facă achiziţii în 2024. Bugetul total estimat ajunge la 1,2 miliarde de euro, potrivit unui studiu.

5,5 milioane de români doresc să cumpere cel puțin un produs de Black Friday Foto: Arhivă
5,5 milioane de români doresc să cumpere cel puțin un produs de Black Friday Foto: Arhivă

Studiul „Trenduri Black Friday 2024 vs 2023” este realizat de agenţia de cercetare MKOR și surprinde modul în care evoluează intențiile de cumpărare și cum se pregătesc cumpărătorii pentru Black Friday. De asemenea, se urmărește și cum se schimbă lista de dorințe și preferințele de achiziție de la un an la altul.

Potrivit rezultatelor studiului, aproximativ 5,5 milioane de români intenționează să facă cumpărături de Black Friday în noiembrie 2024. Alte aproape 3 milioane de români sunt indeciși, dar pot fi atrași mai ales prin reducerile oferite. Se așteaptă în special la prețuri reduse la jumătate. Șapte din 10 români urmăresc direct comunicarea retailerilor pentru ofertele de Black Friday.

Cumpărătorii activi de Black Friday

Există și un tipar stabil de consum pentru Black Friday. Românii sunt organizați și își planifică cumpărăturile în medie cu o lună înainte de eveniment. Opt din 10 români au stabilit deja sumele pe care le vor cheltui, ţinând cont mai ales de venitul disponibil (67%), dar şi de ce au pe lista de dorinţe (34%).

Cumpărătorii activi de Black Friday sunt tineri din generațiile Z (18-27 de ani) și Millennials (28-43 de ani), precum și persoane cu venituri lunare de peste 6.000 lei, potrivit studiului. Segmentul indecişilor (31%) din care fac parte mai ales persoane peste 44 ani şi cu venituri reduse (sub 3.000 de lei), poate fi atras prin oferte mari la produsele şi serviciile de interes pentru ei.

Deşi preferinţa pentru cumpărăturile online scade uşor față de anul trecut (-5% faţă de 2023), aceasta rămâne principalul canal de achiziţie.

Cele mai căutate produse în perioada reducerilor

De Black Friday, consumatorii români își concentrează atenția pe electronice și electrocasnice, fashion și IT&C. 

Electronicele și electrocasnicele rămân liderul constant al pieței, fiind în topul preferinţelor pentru 58% dintre români.

Cele mai căutate produse de Black Friday Foto: Studiu MKOR
Cele mai căutate produse de Black Friday Foto: Studiu MKOR

Conform rezultatelor studiului, mulţi consideră Black Friday o ocazie bună pentru a cumpăra cadouri de Crăciun (23%) sau pentru aniversări (14%).

Un sfert dintre respondenţi îşi doresc stocuri suficiente de Black Friday. Acest aspect este important în special pentru cei cu venituri mari, preocupaţi de disponibilitatea produselor dorite peste media eşantionului.

Datele ne arată că Black Friday continuă să fie un moment important, iar consumatorii devin mai selectivi şi mai sceptici faţă de reducerile afişate. Deşi rămâne unul dintre cele mai aşteptate evenimente comerciale, cu bugete importante investite, vedem că piaţa se maturizează şi suntem pe drumul cel bun. Retailerii au ocazia să se alinieze cu aşteptările consumatorilor şi să ofere reduceri substanţiale, care să întâmpine aşteptările tot mai pragmatice ale consumatorilor români", spune Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR.

Studiul „Trenduri Black Friday 2024 vs 2023” a fost realizat în luna octombrie, pe un eşantion de 1.000 de respondenţi, reprezentativ naţional pe criterii de gen, vârstă (18-55 ani) şi distribuţie geografică, pe baza celor mai recente date INS.

MKOR este o agenţie de cercetare de piaţă care acoperă toate tipurile de cercetare şi oferă o flexibilitate crescută clienţilor săi, cu scopul înţelegerii şi livrării celor mai detaliate perspective asupra pieţei.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite