Au pariat pe un produs specific evreiesc, foarte popular în Manhattan, şi acum fac zeci de mii de lei pe lună din vânzarea în rulotă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Doi tineri din Râmnicu Vâlcea au lansat în urmă cu un an un bagel shop în „jungla“ corporatistă din Pipera. Alex Petrescu (26 ani) şi Ionuţ Rusu (25 ani) au pariat pe un produs specific evreiesc, foarte popular în Manhattan.

Bagel-ul este o alternativa sanatoasa pentru un mic-dejun pe fuga. Alex a povestit intr-un interviu acordat wall-street.ro cum au raspuns romanii provocarii Sunday Bagels and Coffee si cat de dornici au fost sa incerce un sandvici "american" intr-o piata dominata de shaorma si celebrul snitel cu cartofi prajiti.

Conceptul propus de cei doi antreprenori se adreseaza corporatistilor care, in drumul grabit spre birouri, opresc sa isi ia o cafea si un sandvici. De altfel, dimineata este si varful de vanzari pentru Sunday Bagels and Coffee. Nu sunt multi clienti care sa stea la masa, dar spre pranz mai apar corporatisti care sa leneveasca in pauza de masa pe leaganul instalat in fata rulotei (foto jos).

Mai mult, Alex a reusit sa creeze un loc de relaxare in jungla corporatista. "De multe ori vin oameni doar sa fumeze o tigara si sa ne salute, dar asta nu ne deranjeza. Asta arata ca am creat un loc in care lumea vine sa se relaxeze".

Cei doi tineri si-au deschis in urma cu doi ani un SRL-D, dar afacerea au inaugurat-o efectiv in mai 2014. Deocamdata nu au luat fonduri de la stat, dar beneficiaza de faptul ca timp de 3 ani nu platesc CAS pentru angajati. "Ne vom gandi sa accesam banii de la stat pentru SRL-D-uri daca vom deschide o a doua locatie", afirma Alex.

Conceptul de "street food", adica bagels livrati din rulota, a fost o decizie motivata de costul chiriilor din Bucuresti. "Chiriile, mai ales in spatile comerciale, sunt imense. Si aici in Pipera, daca am vinde intr-o cladire de birouri, am avea o chirie de doua-trei mii de euro. Cu rulota dam pana in 500 de euro, pentru ca platim practic doar un loc de parcare catre un privat".

Alex si Ionut au trebuit sa lupte cu dificultatile unei piete neformate, in care clientii, fie ei si corporatisti, nu prea stiau "cu ce se mananca un bagel". Alex isi aminteste ca, la cateva zile dupa lansare, veneau clienti si nu intelegeau ce este un bagel. Unii intrebau de covrigi sau chiar de gogosi. "Nimeni nu stia de bagels. Chiar am scris pe primele flyere cum se citeste acest bagel (beigal - n.r.). Multi il denumeau <bigal> (precum rasa de caine - n.r.). Noi a trebuit sa ii invatam ce este acest produs, dar e greu sa treci peste piedica psihologica de a comanda ceva ce nu ai mai mancat", spune Alex.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite