Angajatul ideal poartă pantaloni
0Luca Saracino, administrator delegat al "NorthgateArinso Italia", firmă de cercetare în domeniul resurselor umane, a făcut publice detalii referitoare la rezultatul unor studii.
La sfârsitul anului trecut s-a urmărit care a fost situaţia în ceea ce priveşte cele două categorii de angajaţi: femeile şi bărbaţii. Studiul s-a bazat pe voluntariatul a 82 de firme şi un număr total de 487.000 de angajaţi.
În Italia, mai ales din cauza contextului social dar şi al celui cultural este mult mai înceată extinderea şi generalizarea modelului feminin de angajat într-o firmă.
Încă se resimt diferenţele dintre bărbaţi şi femei, mai ales la nivelul retribuirii acestora. Femeile se văd adesea înfrânate de colegii bărbaţi în a accede pe o treaptă ierarhică superioară la locul de muncă.
Este adevărat că faţă de anii '80 locurile de muncă ocupate de femei au crescut din punct de vedere procentual.