ANAF Brașov a vândut 35 de vagoane ale CFR Marfă

0
Publicat:

ANAF Brașov a vândut, în luna mai 2024, 35 de vagoane aparținând CFR Marfă, recuperând 675.077 lei în 3 licitații, scrie Hornews, amintind că anul trecut a reușit 1.517 vagoane, pentru care a obținut 22,9 milioane lei.

Tren al CFR Marfă
ANAF Brașov a vândut, în luna mai 2024, 35 de vagoane aparținând CFR Marfă

CFR Marfă avea la finalul lunii martie 2024, datorii de peste 2,2 miliarde lei, cea mai mare parte fiind la bugetul de stat, respectiv: 1,63 miliarde lei (sumă în care intră și cele accesorii), potrivit Hotnews. La bugetul asigurărilor sociale, suma este de 434,3 milioane lei. Restul până la 2,2 miliarde lei sunt la celelalte două bugete: sănătate și șomaj.

Tot în luna mai, ANAF Brașov a mai recuperat 410.779 de la persoane fizice în urma valorificării unui teren de 26.400 metri pătrați.

În vara anului trecut, ANAF anun ța că a valorificat şi facturat 1.274 de vagoane, la un preţ de 27,92 milioane de lei, potrivit directorului general al CFR Marfă, Daniel Postolache.

"Vagoanele şi locomotivele aflate sub sechestru asigurator ANAF încă din martie 2020 nu sunt utilizate în activitatea curentă a societăţii, acestea se află în conservare, cu reparaţiile neefectuate în termen, pentru că valoarea reparaţiilor este mai mare de 60% din valoarea de înlocuire. În prezent, parcul inventar CFR Marfă este de 27.243 de vagoane şi 907 locomotive. Compania foloseşte în activitatea curentă circa 8.500 de vagoane şi 220 locomotive. Diferenţa între parcul inventar al CFR Marfa şi parcul activ generează taxe, impozite şi costuri majore pentru pază şi utilităţi. În prezent peste 8.000 de vagoane neutilizate în activitatea de exploatare a societăţii se află în proces de valorificare prin licitaţii organizate la sediul ANAF, licitaţii care se repetă succesiv. Procesul de valorificare a vagoanelor prin intermediul ANAF a început în luna mai 2022, iar până în prezent s-au valorificat şi facturat 1.274 vagoane. Preţul evaluat iniţial al acestora a fost de 42,88 milioane lei, s-au valorificat la o valoare de 27,92 milioane lei, reprezentând practic un procent de aproximativ 64%", afirma Postolache în vara anului trecut.

Potrivit acestuia, societatea CFR Marfă are în plan şi valorificarea ferryboat-urilor Mangalia şi Eforie, prin licitaţie publică, pentru acoperirea datoriei către bugetul de stat.

"În vederea stingerii ajutorului de stat, suntem nevoiţi să intensificăm efortul de valorificare a activelor excedentare, urmând să valorificăm şi navele ferryboat Mangalia şi Eforie prin licitaţie publică, în cadrul procedurii de concordat preventiv. Valorificarea celor 7.157 de vagoane şi 508 locomotive aflate sub sechestru ANAF vine în scopul maximizării veniturilor şi accelerării procesului de stingere a ajutorului de stat, având în vedere faptul ca nerambursarea acestuia conduce la creşterea penalităţilor. CFR Marfă a primit 23 de oferte în cadrul acestei acţiuni. Din cele 7.157 de vagoane şi 508 locomotive din anunţul de valorificare s-au primit oferte pentru 1.274 de vagoane, respectiv pentru 212 locomotive. Ofertele au fost înaintate către ANAF şi s-a solicitat acordul de valorificare in conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscală. În continuare, procedura se va relua, pe măsură ce vor fi valorificate mijloacele fixe, cu termene de depunere a ofertelor comunicate ulterior, până la epuizarea lotului de vagoane şi locomotive menţionat", spunea anul trecut directorul general al CFR Marfă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite