Airbus lansează un aparat experimental: The Racer, jumătate elicopter, jumătate avion
0Airbus Helicopters a prezentat miercuri un aparat experimental - jumătate avion, jumătate elicopter - în căutarea vitezei, în condiţiile înteţirii concurenţei pentru definirea viitoarelor giravioane, transmite Reuters.

The Racer este un model demonstrativ unic dotat ce combină tradiţionalele pale de rotor cu două elice orientate în faţă, în încercarea de a combina stabilitatea şi viteza, scurtând timpul de răspuns la misiunile critice, cum ar fi cele de căutare şi salvare.
„Există misiuni unde cel mai rapid posibil acces în zonă este vital. Deseori vorbim despre „ora de aur”, a explicat pentru Reuters şeful Airbus Helicopters, Bruno Even, referindu-se la fereastra de timp considerată cea mai critică atunci când oamenii au urgent nevoie de îngrijire medicală.
Modelul Airbus Helicopters era programat să zboare la baza Marignane de lângă Marsilia (Franţa), în faţa a 150 de lideri din industrie, politicieni şi oficiali UE, care sprijină proiectul prin iniţiativa Clean Sky 2.
Demonstraţia vine la câteva luni după ce grupul italian Leonardo şi compania americană Bell au convenit să coopereze pentru îmbunătăţirea tehnologiei rotor basculant (tilt-rotor).
În plus, echipa managerială de la constructorul aeronautic Airbus şi-a exprimat miercuri încrederea în previziunile referitoare la producţia de avioane, spunându-le acţionarilor reuniţi la o AGA organizată la Amsterdam că speră să depăşească provocările de pe partea de aprovizionare.
Acţiunile Airbus au înregistrat un avans de 16% de la începutul anului în timp ce rivalul american Boeing trece printr-o criză de amploare, care a dus la prăbuşirea cu 29% a cotaţiei acţiunilor sale, transmite Reuters.
Acţionarii Airbus şi-au dat miercuri acordul pentru o reînnoire parţială a Consiliului de administraţie şi au sprijinit un dividend special în valoare de aproape 800 milioane de euro, pe lângă dividendele obişnuite.
Ca răspuns la presiunile venite de la investitori, conducerea Airbus a propus în luna februarie un dividend special, o dovadă a încrederii sale în afacerile sale comerciale, în pofida problemelor înregistrate de divizia sa spaţială.
Cel mai mare producător mondial de avioane constată în prezent cum comenzile venite de la companiile aeriene îşi revin după pandemie, ceea ce ajută Airbus să îşi refacă rezervele de numerar, în contrast cu ceea ce se întâmplă la rivalul Boeing, care este în mijlocul procesului de schimbare a echipei manageriale şi în paralel suferă de pe urma problemelor cu datoriile.