Airbus cere compensații pentru preluarea operațiunilor în scădere ale companiei Spirit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Airbus a cerut o compensație financiară pentru a prelua operațiunile cu pierderi de bani de la Spirit AeroSystems, o cerere care a apărut ca un obstacol în calea unui acord de asociere între furnizor și principalul său client Boeing, au declarat persoane familiare cu această chestiune, transmite Reuters.

foto fabrică de aeronave airbus
Foto: Shutterstock

Executivii Spirit și Airbus poartă discuții la New York, relatate pentru prima dată de Bloomberg, pentru a încerca să rezolve probleme precum cererile constructorului european de avioane de a primi compensații financiare pentru a prelua operațiunile deficitare ale furnizorului. Acestea includ, de asemenea, mecanismul de separare a afacerilor Airbus de Spirit, au declarat două dintre sursele care au vorbit sub rezerva anonimatului.

Nu a fost clar cum au decurs discuțiile sau dacă au fost rezolvate obstacolele.

Principalii producători de aeronave din lume au explorat modalitatea de a-și descâlci legăturile respective cu Spirit printr-un acord "cadru" atent programat pentru a diviza operațiunile, a raportat Reuters în aprilie.

Sursele nu au oferit detalii financiare, dar surse din industrie au declarat că o uzină Airbus din Marea Britanie administrată de Spirit are nevoie de o reinvestiție de peste 1 miliard de dolari pentru a ieși din pierderi.

Boeing se concentrează pe achiziția furnizorului său cheie de aerostructuri, care produce fuselajul pentru avionul său 737 MAX. Pentru ca Boeing să recâștige controlul, trebuie să trateze cu rivalul său de moarte, Airbus, care reprezintă aproximativ o cincime din veniturile Spirit.

Se consideră că Boeing se va opune plăților către Airbus pentru a prelua operațiunile. Aceasta dorește să încheie afacerea pentru a se concentra pe accelerarea producției MAX, aflată în scădere, a declarat una dintre surse.

"Vor să o facă pentru ca lucrurile să se poată stabiliza și să pregătească întregul sistem de producție pentru a urca în ritm", a spus acesta.

Separarea activității Airbus a Spirit implică atât transferul fabricilor, cât și extragerea unei părți din activitatea altora, a declarat o a doua sursă. Uzina Spirit din Belfast, care pierde bani, este unul dintre punctele de blocaj la care se lucrează în prezent, au declarat două dintre surse.

Spirit raportează câștigurile pe 7 mai.

Un purtător de cuvânt al Airbus a reiterat că este implicat în discuții privind operațiunile sale cu sediul la Spirit și a refuzat să facă alte comentarii. Boeing a refuzat, de asemenea, să comenteze.

Purtătorul de cuvânt al Spirit Aero, Joe Buccino, a declarat că "indiferent de negocieri, suntem și vom fi întotdeauna blocați pe calitate, siguranță și cea mai mare rigoare inginerească".

CEO-ul Airbus, Guillaume Faury, a declarat luna trecută pentru Reuters că nu este "puțin probabil" ca Airbus să preia controlul asupra Belfastului și a uzinei din Kinston, Carolina de Nord, unde Spirit produce o parte din A350.

Spirit s-a desprins de Boeing în 2005 și a început rapid să se diversifice pentru a aproviziona Airbus, care este acum al doilea client ca mărime, după Boeing. Spirit produce în continuare aproximativ 70% din cel mai bine vândut 737 de la Boeing, inclusiv fuselajul, și furnizează părți importante din 787.

Saga a reînviat îngrijorările cu privire la viitorul celui mai mare angajator din domeniul producției din Irlanda de Nord și al celor 3.400 de angajați ai săi, după ce Spirit a intervenit pentru a-l achiziționa de la Bombardier, aflat în dificultate, în 2019.

Pe lângă construcția de aripi pentru Airbus A220, compania s-a extins în domeniul apărării și al spațiului.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite