Premieră în aeronautică: Trei companii aeriene vor construi prima fabrică de biocombustibili destinaţi aviaţiei. Uleiul de gătit va fi transformat în kerosen

Premieră în aeronautică: Trei companii aeriene vor construi prima fabrică de biocombustibili destinaţi aviaţiei. Uleiul de gătit va fi transformat în kerosen

Foto Shutterstock

Trei companii aeriene vor construi prima fabrică de biocombustibil pentru aviaţie, unde uleiul de gătit transformat în bio-kerosen, emisiile de dioxid de carbon fiind reduse cu 85%.

Ştiri pe aceeaşi temă

KLM Royal Dutch Airlines este prima companie aeriană din lume care investeşte în bio combustibil pentru industria aeronautică şi îşi propune ca obiectiv pentru următorii 10 ani să cumpere şi să folosească peste 75.000 tone de combustibil sustenabil pentru aviaţie, în fiecare an. 
 
SkyNRG, lider mondial pe piaţa de combustibil sustenabil pentru aviaţie (Sustainable Aviation Fuel - SAF) va dezvolta prima fabrică din Europa specializată în producţia de bio combustibil pentru industria aeronautică. Fabrica va fi construită în Delfzijl, Olanda şi este programată pentru a fi inaugurată în 2022.
 
KLM este singura companie aeriană din Europa care operează zboruri intercontinentale alimentate parţial cu bio-kerosen, un substitut sustenabil al kerosenului, la finalul anului 2018 fiind operate aproximativ 1.500 de zboruri alimentate cu 1.318 tone de bio-kerosen.
 
Combustibilul sustenabil pentru aviaţie este o opţiune necesară industriei aviatice comerciale, pentru a reduce emisiile de CO2, pe lângă reînnoirea flotei şi creşterea eficienţei operaţionale. Cu toate acestea, în prezent, nu se produce suficient kerosen sustenabil. Din anul 2022, centrala va produce anual 100.000 de tone de bio combustibil, precum şi 15.000 de tone de bioGPL, ca produs secundar. Aceasta va însemna o reducere de CO2 de 270.000 de tone pe an pentru industria aviatică. 
 
Ulei de gătit transformat în bio-kerosen. Emisiile de CO2 vor fi reduse cu 85%
 
Materia primă folosită pentru producţie va fi formată din deşeuri reziduale, cum ar fi uleiul de gătit, provenind preponderent din fabricile din zonă. Instalaţia va funcţiona pe bază de hidrogen sustenabil, produs prin utilizarea apei şi a energiei eoliene. Datorită acestor opţiuni, acest carburant pentru aviaţie oferă o reducere a emisiilor de CO2 de cel puţin 85% în comparaţie cu combustibilii fosili. Utilizarea SAF va contribui, de asemenea, la o reducere semnificativă a particulelor ultra-fine şi a emisiilor de sulf. Construcţia acestei fabrici este în concordanţă cu obiectivele de sustenabilitate ale KLM şi reprezintă un pas important spre implementarea planului de acţiune „Smart & Sustainable” al industriei, elaborat de 20 de organizaţii de transport şi centre de cunoaştere. Aeroportul Amsterdam Schiphol va investi, de asemenea, în dezvoltarea acestei fabrici.
 
În plus faţă de KLM şi SHV Energy, SkyNRG s-a alăturat şi cu alţi parteneri din Olanda şi din alte ţări, în cadrul proiectului DSL-1: EIT Climate-KIC, Grupul Royal Schiphol, GROEIfonds, NV NOM, Groningen Seaports, Nouryon, Gasunie, Arcadis, TechnipFMC, Haldor Topsoe, Desmet Ballestra, Susteen Technologies şi MBP Solutions. Aceşti parteneri vor fi implicaţi în diferite faze ale proiectului.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările