Ponta îi cere lui Rus o soluţie raţională cu sindicatul pentru „salvarea“ brandului Tarom

Ponta îi cere lui Rus o soluţie raţională cu sindicatul pentru „salvarea“ brandului Tarom

În septembrie, mai multe curse Tarom au fost anulate sau întârziate din cauza unor acţiuni spontane din partea unor piloţi şi ai unor însoţitori de zbor

Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, Ioan Rus, să găsească o soluţie raţională cu sindicatul companiei aeriene Tarom, astfel încât să poată fi „salvat“ unul dintre brandurile româneşti.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Aveţi tot sprijinul din partea noastră pentru dialogul cu sindicatele din transport. Mă bucur că aţi avut succes şi am găsit o soluţie raţională în zona feroviară, sunt convins că veţi găsi o soluţie raţională şi ca să salvăm unul din brandurile româneşti, Taromul, şi vă rog mult să o faceţi cu aceeaşi înţelepciune şi spirit antreprenorial pe care l-aţi avut până acum“, a spus Ponta ministrului, în şedinţa de guvern.
 
El a arătat că, dintre toate problemele care trebuie rezolvate la nivel general, o parte dintre acestea pot fi soluţionate, iar altele nu, dar se doreşte să existe un dialog.
 
Tarom poartă negocieri cu reprezentanţii sindicatelor pentru elaborarea unor acorduri care vor ţine cont atât de cererile sindicale, cât şi de prevederile legale şi bugetul companiei, şi arată că va relua discuţiile pentru un nou contract colectiv de muncă.
 
În septembrie, mai multe curse Tarom au fost anulate sau întârziate din cauza unor acţiuni spontane din partea unor piloţi şi ai unor însoţitori de zbor. Surse din rândul piloţilor au declarat atunci că protestul piloţilor Tarom a fost declanşat din cauza nemulţumirilor privind salariile şi noul contract colectiv de muncă - înregistrat fără să se ţină cont de revendicările lor -, dar şi pe fondul unora privind managementul companiei.
 
Potrivit surselor, conducerea companiei Tarom s-ar fi folosit de sindicatul majoritar şi de alte două sindicate mai mici pentru a putea înregistra la ITM noul contract colectiv de muncă, fără a lua în calcul cerinţele piloţilor.
 
Venitul brut al unui pilot comandant este format din salariul net de 13.000 de lei pe cartea muncă, plus 90 de euro pentru o cursă externă, iar însoţitorii de bord de la Tarom au un salariu de 1.600 de lei net pe cartea de muncă, la care se adaugă diurnele externe - 600 de euro net lunar.
 
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anunţat anterior, după o întâlnire cu şefii şi sindicatele din Tarom, că trimite Corpul de Control la companie, pentru a vedea dacă există probleme de management.

Mai puteţi citi:
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările