Reacţia Altex în urma sancţiunilor aplicate de ANPC

Reacţia Altex în urma sancţiunilor aplicate de ANPC

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a sancţionat operatorii economici Altex Romania SRL, Flanco Retail SA şi Corsar Online SRL din domeniul comercializării produselor în magazine sau online, a informat „Protecţia Consumatorilor”, precizând că acestea trebuie să elimine practicile înşelătoare.

Ulterior, Altex a informat că va „moderniza piaţa de retail electro-it, concentrându-se pe continua îmbunătăţire a experienţei clientului prin preţuri mici, sortimentarţie variată şi relevantă, oferte promoţionale şi servicii, dar şi remediind cu promptitudine aspecte semnalizate de clienţi sau de autorităţi, care trebuie îmbunătăţite”.
 
ALTEX România apreciază efortul noii conduceri a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor de a îmbunătăţii experienţa de cumpărare a clienţilor susţinută de intiativa de a discuta problemele intregului sector al comercializării produselor în magazine sau online, prin invitaţia făcută principalilor jucători ALTEX, Cel.ro, Flanco, E-mag.
 
ALTEX România a dat curs invitaţiei Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor participând alături de o serie de jucători din sectorul comercializării produselor IT&C la o întânire desfăşurată în data de 21 august, care a condus la clarificări în ceea ce priveşte conduita sectorului în relaţia cu clienţii.
 
„Ca lider de piaţă dorim să îmbunătăţim constant serviciile pentru oferi o experienţă cât mai plăcută a clienţilor. Căutăm mereu soluţii şi suntem deschişi la comunicare şi la sesiuni de lucru cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor care să conducă la îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienţilor şi clarificarea, poate chiar îmbunătăţirea legislaţiei. Astfel, considerăm constructivă consultarea de ieri şi apreciem abordarea proclient a Autorităţii. Ne propunem o colaborare strânsă şi eficientă în care să înţelegem şi să implementăm cât mai bine reglementările menite să crească satisfacţia clienţilor.”, spune Raul Filip, Director Achiziţii ALTEX România
 
În timpul întâlnirii, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi companiile care au dat curs invitaţiei (ALTEX, Cel.ro, Flanco) au abordat probleme care privesc toţi jucătorii din sectorul comerţului electro-IT, comercianţi, producători, curieri, service, instalatori etc., propunând soluţii orientate către client, pentru o practică unitară la nivel national:
 
- afişarea în zona caselor de marcat a procedurii de preluare a sesizărilor în magazine.
 
- stabilirea termenului de livrare pentru comenzile online şi offline la maximum 15 zile lucrătoare şi comunicarea acestuia atât pe site-uri, cât şi în magazine
 
- stabilirea termenului de instalare a aparatelor de aer condiţionat la maxim 7 zile de la data achiziţiei serviciului şi actualizarea condiţiilor de instalare în consecinţă
 
- înlocuirea produselor defecte pentru situaţiile în care clienţii reclamă acelaşi defect de maxim 3 ori în perioada de garanţie a produselor în urma unei evlauări făcute de un service autorizat.

„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a sancţionat operatorii economici Altex Romania SRL, Flanco Retail SA şi Corsar Online SRL din domeniul comercializării produselor în magazine sau online, trasând totodată o conduită aplicabilă în relaţia cu consumatorul, persoană fizică”, a informat ANPC.
 
 Astfel, într-o fază premergătoare, consumatorii se pot adresa operatorilor economici pentru a încerca o soluţionare amiabilă, sens în care vor obţine de la aceştia un document în situaţia în care nu se doreşte soluţionare amiabilă într-un termen rezonabil (48 de ore – 7 zile pentru un răspuns în scris), iar ulterior se pot adresa online/în scris către ANPC.
 
În cadrul discuţiilor au fost ridicate şi problemele consumatorilor referitoare la perioada de livrare a produselor – comerţul la distanţă şi prelungirea nejustificată a acesteia faţă de ceea ce s-a agreat contractual.
 
Operatorilor economici invitaţi li s-a pus în vedere necesitatea eliminării practicilor comerciale înşelătoare din activitatea de comercializare a produselor, respectarea regulilor privind garanţiile, precum şi alte probleme specifice.
 
Acţiunea a fost coordonată de Direcţia Generală Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană condusă de domnul Paul Anghel, Director General, prin reprezentanţii structurii nou create în cadrul instituţiei. Sancţiunile, precum şi măsurile dispuse vor avea caracter general la nivel naţional.
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: