Abonamente pentru încărcarea maşinilor electrice. Cât costă
0Unul dintre dezvoltatorii de staţii de încărcare a maşinilor electrice a anunţat că, începând din 19 martie, posesorii autovehiculelor electrice pot opta pentru unul dintre cele trei tipuri de abonamente, în funcţie de necesităţile de mobilitate.
Compania Renovatio, care a creat e-charge - prima reţea bazată pe soluţii de încărcare rapidă dedicate utilizatorilor de vehicule electrice din România, a anunţat că începând cu 19 martie 2018 va introduce un sistem de tarifare a servicului de încărcare pentru vehiculele electrice.
„Am creat trei tipuri de abonamente, în funcţie de necesităţile de mobilitate ale posesorilor de vehicule electrice”, a informat compania.
Primul dintre acestea este abonamentul “Start”, care nu are o durată minimă contractuală şi este ideal pentru cei ce se bazează ocazional pe solutţile de încărcare oferite de o reţea publică.
În cazul abonamentului Entry costul pentru o astfel de încărcare va fi de 40 Lei (sau un cost fix lunar de 99 lei, indiferent de numărul de încărcări), iar în cazul abonamentului Fast o încărcare va costa 18 lei (dar şi alţi 220 lei/lună, cost fix, indiferent de numărul de încărcări).
Abonamentele Entry şi Fast se încheie pentru întreg anul şi se adresează celor care folosesc intens reţeaua Renovatio e-charge şi pentru care timpii reduşi oferiţi de soluţiile de încărcare rapidă sunt deosebit de importanţi.
Astfel, pentru maşinile care se pot încărca cu maximul de curent pe care îl poate livra staţia, costul unei încărcări va fi cuprins între 18 lei şi 70 lei, în funcţie de tipul de abonament, scrie hotnews.ro.
Costul cel mai bun presupune însă şi un abonament în valoare fixă de 220 Lei/lună, încheiat pe minimum 12 luni, sumă ce echivalează un plin de benzină sau motorină la o maşină de clasă B sau C.
În funcţie de tipul autovehicului, al condiţiilor meteo şi al traseului de parcurs, autonomia unei maşini electrice este cuprinsă între 130 şi 230 km.
Asta înseamnă că parcurgerea a aproximativ 200 km pentru o maşină care a folosit staţia de încărcare rapidă ar costa circa 70 lei, bani cu care pot fi cumpăraţi 12-13 litri de benzină sau motorină –suficienţi pentru a parcurge 200 km în regim mixt sau extraurban cu orice maşină care foloseşte combustibil fosil şi are performanţe dinamice comparabile.
Este posibil ca abonamentele create de Renovatio să nu aibă prea mare succes în viitorul apropiat şi să-i determine pe cei care vor să-şi cumpere maşini electrice să renunţe la acest gând, având în vedere că benzinăriile nu percep abonamente lunare, iar alimentarea unei maşini cu benzină sau motorină durează circa 5 minute, pe când încărcarea unei maşini electrice ajunge la 45 minute.
În plus, OMV percepe un cost de încărcare pe kw de numai 1 leu, preţul final pe care un client îl poate plăti fiind cuprins, în medie, între 22 de lei (în cazul bateriilor de 22 kw) şi 36 de lei, pentru acumulatorii din noua generaţie, montaţi pe maşinile aduse în România.