Articol publicat pe blogul Despre Opera.

TNB, ONB şi orice Muzeu Naţional au ajuns să mimeze practic subordonarea, iar miniştrii culturii din ultima vreme au devenit nişte caricaturi birocratice, neputincioase, dar şi cam incompetente.

Vlad Alexandrescu i-a lăsat moştenire Corinei Şuteu o situaţie dezastruoasă la ONB: patru schimbări de director într-o singură lună, compania de balet distrusă, o mulţime de angajaţi aflaţi în stare de anarhie, un dirijor care a luat-o razna şi o întreagă comunitate artistică internaţională privind ostil spre România. În plus, deciziile erau deja luate: vicepremierul Vasile Dâncu numise un nou interimar la ONB şi trasase nişte direcţii în urma negocierilor cu aşa zişii protestatari.

Noul ministru al culturii a încercat o tactică diferită de cea a predecesorului: fără mutări bruşte, a prezentat câteva idei nebuloase pe care le-a numit pompos „reformă”, punând în centrul întregii sale politici legate de ONB separarea Operei de Operetă. Acest „divorţ” reprezenta, de fapt, o revendicare istorică a angajaţilor ONB, care se luptau de ani de zile prin tribunale pentru abrogarea unei notorii Hotărâri de Guvern (741/2013) ce stabilea unirea celor două instituţii. Cât despre Johan Kobborg şi Alina Cojocaru, subiectul a fost mereu expediat de dna Şuteu, ca fiind cu totul secundar faţă de „marele plan”.

Continuarea articolului, pe blogul Despre Opera.