Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, desfiinţează legile Educaţiei propuse de ministrul Cîmpeanu. Ceilalţi rectori tac. Preşedintele Iohannis ce opinie are?

0
0

În timp ce autorii proiectelor de legi pentru Educaţie se bat cu pumnul în piept că transpun în legi România Educată  a preşedintelui Iohannis, rectorul Remus Pricopie spune că dimpotrivă, proiectele propuse de Cîmpeanu nu respectă România Educată. Lucrurile sunt grave, pentru că şi Remus Pricopie a fost ministrul Educaţiei, este rector la SNSPA, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative şi se presupune că ştie ce vorbeşte.

Este necesară intervenţia preşedintelui Iohannis pentru că scandalul pe proiectele acestor legi a atins deja cote foarte înalte.

Îl susţine în continuare preşedintele Iohannis pe Cîmpeanu în promovarea  acestor proiecte de legi? La această întrebare trebuie să găsim cât mai repede răspunsul, pentru că dacă acest răspuns este negativ, ministrul Cîmpeanu trebuie să demisioneze.

Responsabilitatea trebuie lărgită şi la premier, pentru că ministrul Cîmpeanu nu este de capul lui, acţionează ca membru în guvernul României.

Ministrul Cîmpeanu a declarat că toţi rectorii, fără excepţie, susţin legile sale

Chiar a doua zi, Consorţiul Universitaria a declarat că susţine proiectul România Educată, nu legile lui Cîmpeanu. Rezultă că şi rectorii de la universităţile din Consorţiu consideră că legile nu respectă România Educată. Dar nu şi-au exprimat criticile explicit aşa cum o face acum rectorul Remus Pricopie.

Iată ce spune chiar în titlul articolului din Adevărul Remus Pricopie:

Ministerul Imposturii Naţionale. O avalanşă de enormităţi, promovate ca propuneri de legi (aici)
 

Rectorul Pricopie ridică o serie de probleme care desfiinţează total legile Educaţiei propuse de Cîmpeanu.

  • Este bine sau NU să iertăm plagiatorii şi, eventual, să lăsăm loc unor evoluţii chiar mai periculoase, ca de exemplu amnistia generalizată, după trei ani, a oricărei fapte reprobabile din educaţie şi cercetare, cum ar fi falsificarea datelor cercetărilor?

Lucrurile sunt mai grave de atât.

-Premierul Ciucă a blocat prin justiţie analiza tezei sala de doctorat de către CNATDCU. Când citeşti explicaţiile judecătorilor nici nu ştii ce să faci, să râzi sau să înjuri.

-Legea Învăţământului Superior propune prescrierea plagiatului după trei ani, adică amnistia plagiatorilor. Doctorii plagiatori pot să-şi menţină funcţiile pe care le au în baza doctoratului şi să încaseze indemnizaţiile acordate în baza titluilui de doctor din banii de la buget, adică de la noi, cetăţenii.

-Posesorii de titluri doctorale pot renunţa din proprie iniţiativă la titluri, pentru a-şi acoperi plagiatele.

-Stabilirea plagiatelor se mută la universităţile care au acordat titlurile de doctor, pentru ca acestea „să-şi de cu firma în cap” recunoscând că au aprobat doctorate în baza unor teze plagiate.

Remus Pricopie: Este bine ca un rector să aibă „mandate limitate” – de exemplu 7 x 5 ani !!! –, care, de fapt, sunt nelimitate, după cum, printr-o malformaţie a logicii bunului simţ, ne propune Ministerul Educaţiei?
   

Rectorii pot rămâne în funcţie pe viaţă, chiar dacă formularea din lege este de antologia râsului: „oricâte mandate, dar nu în număr nelimitat”!

Remus Pricopie: Este bine sau NU să nu avem standarde pentru cei care ocupă funcţii de conducere în universităţi şi instituţii de învăţământ preuniversitar? De exemplu, este OK că rectorul celei mai mari universităţi tehnice din România să fie o persoană fără doctorat şi fără un traseu academic sau de cercetare recunoscut naţional şi (de preferat) internaţional?

Nici legile propuse de Cîmpeanu nu exclud posibilitatea ca rector să ajungă un neica nimeni, fără doctorat şi studii de cercetare recunoscute naţional şi internaţional. Avem deja un caz, Mihnea Costoiu de la Politehnica, care îşi poate continua funcţia  de rector fără doctorat până la pensie.

Remus Pricopie: Este bine ca TOATE diplomele eliberate de universităţile din România să fie eliminate din mecanismul european de recunoaştere automată a diplomelor pe piaţa muncii, pentru că Ministerul Educaţiei de azi vrea să salveze "n" politicieni, prin legalizarea imposturii?
 

Cititorii au acces la textul integral al poziţiei rectorului Remus Pricopie.

În privinţa învăţământului preuniversitar mi-am expus şi eu poziţia. Erau necesare următoarele etape, rezultate în urma unor dezbateri publice relevante.

  • Stabilirea profilului absolventului de primar, gimnazial şi liceal
  • Stabilirea listelor de competenţe aşteptate la elevi pentru final de ciclu dar şi pentru fiecare an şi disciplină de studiu în parte
  • Planurile cadru şi programele şcolare
  • Evaluarea în educaţie

Fără aceste patru etape explicitate în legea Învăţământului Preuniversitar, restul articolelor sunt basme.

S-a aflat că dorinţa dlui Cîmpeanu este să treacă aceste legi rapid, prin asumarea răspunderii guvernului. După scandalul imens, iscat nu doar în rândul comentatorilor şi observatorilor, ci iată, chiar la nivelul rectorilor, nu cred că premierul Ciucă îşi mai poate permite aşa ceva.

Cum România Educată este proiectul de suflet al preşedintelui Iohannis, cum se presupune că domnia sa a citit proiectele de legi şi şi-a dat acordul pe ele, tot preşedintele trebuie să dea acum răspunsul la întrebarea: mergem mai departe cu aceste proiecte de legi, eventual prin asumarea răspunderii guvernului, sau ministrul Cîmpeanu trebuie să demisioneze? Una din două!



 

Mai multe - Opinii

Ultimele știri

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite