Maşina Google fără volan sau maşina electrică Tesla? Viitorul de după colţ

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maşina fără şofer de la Google
Maşina fără şofer de la Google

Google şi-a lansat propria maşină fără şofer. E mică, lentă şi vrea să fie viitorul. Eu cred că se poate, dar există multe argumente pentru care mai trebuie să aşteptăm după maşina aceasta. Poate învinge Google tot ce ştiam până acum despre maşini?

Design

Nu sunt un specialist în design, dar maşina este un obiect al dorinţei. Iar maşina de la Google arată ca o minge de fotbal care tocmai ce a ieşit din piciorul lui Gheorghe Hagi. Adică e undeva la limita dintre rotundă şi spartă. Dacă vrem ca maşinile care se conduc singure să fie un succes ele trebuie să arate ca maşinile actuale, adică să aibă diferite forme, să aibă performanţe diferite.

Aspectul e important. Cumpărăm o maşină şi ca un obiect pe care-l folosim zi de zi. Nu e un mijloc de transport folosit de toţi. E proprietatea noastră. Şi ne place să fim originali, ne place să nu jignim bunul gust.

Din punct de vedere al designului, maşina de la Google este un eşec total.

Infrastructură

Pentru ca maşinile fără şofer să fie folosite, infrastructura trebuie modificată şi adaptată pentru acestea. De ce cred acest lucru?

O maşină fără şofer care circulă cu 40 de kilometri pe oră, într-un mod perfect controlat, circulând pe lângă alte maşini, va încurca traficul şi nu va putea să fie eficientă. Eficienţa ei se va vedea abia când mult mai multe maşini vor fi autonome şi vom avea o utopie futuristă în care influenţa şoferului va fi mică.

Reglementări

Maşinile electrice abia intră pe piaţă în forţă, cu ajutorul Tesla. Maşinile electrice nu au intrat până acum pentru că bateriile sunt proaste. Maşina Google foloseşte electricitatea, deci va trebui să aibă o autonomie destul de bună.

Abia când maşinile pe combustie internă vor fi scoase cumva din afara oraşului, vor rămâne doar un lux, lucrurile vor fi favorabile. De asemenea, unele oraşe vor trebui să fie deschise pentru a integra o serie de semafoare inteligente, trafic inteligent şi maşini autonome. În plus, o maşină fără volan necesită legi diferite. Cine va fi vinovat pentru un eventual accident? Google?

Control

Ideea de maşină fără volan elimină controlul uman. Nu e o problemă asta, accidentele se petrec din cauza noastră, nu neapărat din cauza maşinilor. Vehiculele autonome de la Google au un record de fiabilitate şi de kilometri fără accident. Cu toate acestea, cine ar fi vinovat pentru un accident?

Costuri

E un prototip, deci Google nu va reuşi să-l facă niciodată în cantităţi mari. De asemenea, nu cred că Google va intra vreodată cu adevărat pe piaţa hardware a maşinilor fără şofer. Google va fi un provider de softuri pentru alţi producători.

Momentan, costurile sunt imense, ca şi în cazul Google Glass. Mai este nevoie de ceva ani pentru ca maşinile autonome să fie un succes şi trebuie să fie adoptate de alţi producători. Fără aportul altor producători, atunci Google nu poate susţine avansul singur.

Exclusivitate

Reiterez ideea de mai sus aici. Google nu poate lucra singular la acest proiect. Are nevoie de susţinere din partea unor producători care să introducă maşinile acestea pentru oameni.

Maşinile fără şofer există. BMW a făcut teste, Volvo a făcut teste. Aveau volan, dar se descurcau singure. De asemenea, Mercedes are numeroşi senzori care au grijă ca noi să nu intrăm în maşinile din faţă, să păstrăm distanţa regulementară, maşini care simt traficul deja. Există de vreo cinci ani, dar nu au ajuns la clienţii finali. 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite