
Cifrele din spatele viralului Netflix. Ce înseamnă de fapt real-time marketing și cine poate beneficia de el?
0De două zile, internetul este în flăcări după postarea virală de pe pagina de Facebook a companiei Netflix. Au devenit ”victime” până și cei care nu auziseră de Insula iubirii, iar beneficiari indirecți sunt cei care au reușit să reacționeze amuzant și inspirat, cât mai rapid. Ce este de fapt real-time marketing-ul, cine îl poate folosi și, mai ales, cum?

„Să nu spargi TV-ul diseară la bonfire. Mai ai filme de văzut, seriale de binge-uit și personaje de iubit”, a scris Netflix referindu-se la finala emisiunii TV Insula Iubirii, transmisă miercuri seară. Este postarea care va intra în manualele de marketing și care a adus împreună instituții, companii și publicul larg, toate într-un cadru ironic și plin de umor. Fiecare cât a putut…
Cifrele din spatele postării-record
Cum astfel de recorduri se întâmplă o dată la câțiva ani - o situație similară s-a mai întâmplat în 2020, de Valentine's Day, cu Burger King și McDonald’s am pus puțin lupa pe postarea cu pricina. Cifrele încă urcă, așa că, am luat ca reper momentul în care este scris acest material (vineri dimineață, 30 august).
Așadar, iată care sunt rezultatele postării-record (cel puțin pe anul acesta), potrivit Socialinsider, aplicație de măsurare a datelor în social media: 35.333 reacții (include like, care, wow, haha, sad, angry, thankful, pride), 12.733 comentarii, 5.658 distribuiri, 192.003 reach estimat, 226.127 impresii estimate și un engagement de 53.724.


”Deși rata de engagement este de doar 0.06%, ceea ce poate părea puțin, aceasta trebuie interpretată în contextul numărului total de urmăritori ai paginii (91.8 milioane). O rată de engagement mai scăzută este comună pentru paginile cu un număr foarte mare de urmăritori”, explică Miruna Vocheci, social media manager al platformei de monitorizare a datelor din online.
„Hai să facem un viral!”
Oricine lucrează în online sau are ceva de vânzare visează la un miracol despre care să vorbească toată lumea pe internet. Minunea nu vine însă peste noapte, poate doar întâmplător se poate petrece asta. Netflix este un gigant care rulează anual circa 2,5 miliarde de dolari în marketing, mare parte din ei în online. În strategia de comunicare au la loc de cinste umorul și subiectele de actualitate, așa că era firesc să se agate de popularitatea show-ului TV într-un moment de vârf: finala acestuia. Tehnica este denumită real-time marketing, și se referă tocmai la această acțiune, de a profita de un eveniment actual foarte popular sau de un trend online, pentru a atrage atenția și a crea interacțiune cu publicul. În cazul acesta, înainte de public, au fost ”ajutați” de alte branduri mari, cu comunități uriașe la rândul lor, care au vrut să se urce pe valul creat.
Real time marketingul poate fi o oportunitate și pentru proprietarii de business-uri mai mici sau branduri personale care vor să crească vizibilitatea și engagementul fără bugete mari de comunicare. Sunt necesare însă înțelegerea contextului, creativitate, monitorizarea trendurilor și planificarea ce lasă loc flexibilității. Mare atenție însă: totul trebuie aliniat cu valorile brandului. De asemenea, încercați să evitați capcanele deja comune, cum ar fi încercarea de a forța legătura cu evenimente care nu sunt relevante pentru publicul țintă.
Real time marketing sau oportunitatea de a face parte din conversație
Postarea istorică despre care vorbește toată lumea săptămâna aceasta nu este doar un exemplu de succes în real-time marketing, ci și o demonstrație a puterii de a înțelege momentul potrivit pentru a interacționa cu publicul. Deși un astfel de fenomen poate părea dificil de replicat, cheia stă în autenticitate, relevanță și în capacitatea de a crea conținut care rezonează cu audiența.
Toți avem de câștigat cu o prezență strategică online, indiferent că suntem angajați, antreprenori sau branduri personale. Iar real-time marketingul nu este doar o oportunitate de a face parte din conversația momentului, ci și o cale de a construi relații durabile și autentice cu audiența. Într-o lume digitală în continuă schimbare, cei care reușesc să fie flexibili, creativi și să rămână conectați la pulsul trendurilor vor fi cei care vor atrage atenția și vor culege roadele „statului pe internet”!