Ce trebuie să facă o persoană ca să obţină un răspuns de la CASMB?
0Cetăţean, am plătit asigurarea de sănătate, o declar pierdută. Şi pierdută e probabil şi solicitarea mea către CASMB căci, deşi au trecut mai bine de 30 de zile, nu am primit niciun raspuns.
Dragă domnule ministru al sănătăţii, vă rog, dacă aveţi timp, dar mai ales chef, să îmi spuneţi şi mie, umil plătitor de taxe, ce trebuie să fac ca să obţin un răspuns de la subordonaţii dumneavoastră? Legea nu are, se pare, nicio putere în faţa lor pentru că, deşi au trecut mult peste 30 de zile, şi lucrătoare şi calendaristice (că legea e neclară), solicitarea mea stă şi acum la biroul adeverinţe de la Casa de Asigurări de Sănătate a Muncipiului Bucureşti.
Ce voiam eu în solicitarea aia? Puţine, zău. Adică, la mintea mea, orice angajat care cunoaşte legea mi-ar fi putut răspunde în aceeaşi zi. Dar eu am aşteptat cuminte 30 de zile, ca la lege. Nu contează că în aceste de acum 40 de zile eu am fost şi neasigurată şi cu banii luaţi. Şi tot degeaba. Nici până în ziua de astăzi nu am primit răspuns.
Să vă explic. Un picuţ de răbdare vă rog, povestea e lungă. Dar e lungită de angajaţii din subordinea dumneavoastră. S-au facut de acum vreo doi ani, de când mă chinuiesc să obţin adeverinţă de asigurat şi card de sănătate. Ştiti şi dumneavoastră, nu se poate una fără cealaltă.
Întâi m-am luptat cu rândurile de la biroul adeverinţe. Care rânduri? Păi n-aţi fost pe acolo? Să vă duceţi! Să vedeţi ce frumos stă contribuabilul la coadă, cu listă, ca pe vremea lu răposatu', listă facută de ei, de contribuabili, să nu vă gândiţi cumva că CASMB eliberează numere de ordine. Nu, cine intră bine, cine nu...şi mâine e o zi. Şi o listă.
Apoi a trebuit să mă lupt cu sistemul informatizat. Şi dă-i şi luptă. Întai am aflat că-s angajată la magistratură. N-am lucrat în viaţa mea acolo, deşi, trebuie să recunosc, mi-ar fi plăcut. Deci nu vă dăm noi adeverinţa. Dar, doamnă, am plătit aici la dumneavoastră, n-am lucrat la magistratură! Aşa zice sistemul, doamnă, la revedere.
Apoi am aflat că sunt maritată. Hopa! Măcar de aş fi fost, că eram în întreţinerea soţului şi nu mai aveam nevoie de adeverinţă. Nu-s, doamnă, maritată! Jur! Dar dacă tot zice sistemul că sunt, m-aţi făcut curioasă, cu cine-s măritată? Cu tata! Deci da, domnule ministru, tata avea trei neveste şi un soţ, adică mama şi cele trei odrasle.
Casa a dat vina pe firma unde lucrează soţul, firma a aruncat pisica la casă, eu ...tot neasigurată şi cu banii luaţi. M-am dezmăritat, prin telefon, ca să vezi ce face tehnologia asta, şi am rugat-o pe doamna aceea draguţă, dacă tot s-a apucat de desfăcut căsătorii, să îi divorţeze şi pe sora şi pe fratele meu. "Doamnă, acum sunt ocupată, o să le vină şi lor rândul". Ce funcţionarul a legat...nu se dezleagă aşa uşor.
Buuun. Am primit, în sfârşit, adeverinţa, apoi, după 7 zile, cardul. De fapt foaia, că nu ştiu exact din ce motive, nu se mai făceau carduri. Mă întreb ce puteam eu să fac cu acel A 4 în Franţa, Spania sau Italia (da, mă plimb, slavă Domnului). Oricum, a expirat, că eu am achitat contribuţia pe tot anul dar adeverinţa e valabilă doar 3 luni şi cardul numai 6. Aşadar, hai iar la CASMB.
Coadă, vreo trei ore, în picioare, nu contează, stăm, facem, să fie bine ca să nu fie rău. Ajung la doamna de la biroul adeverinţe: "Păi, doamnă, nu putem să vă dăm adeverinţă, medicul dumneavoastră are contract cu Casa Transporturi." O întreb: "Şi de ce până acum am avut adeverinţă şi card?", îmi răspunde: "Nu ştiu cum v-au eliberat-o, zău, ziceţi merci că nu s-a întâmplat nimic!"
Concluzia doamnei - ori mă înscriu la alt medic, ori mă duc după card la Casa Transporturi. Sun medicul, se miră şi el, îmi garantează că nu are nicio legătură una cu alta, că eu sunt asigurată unde am plătit, adică la CASMB. Sun la Casa Transporturi. Culmea, cineva răspunde, şi repede:
"Să ştiţi că vă poartă degeaba pe drumuri, legea nu impune asiguratului un anume medic, dar puteţi veni la noi, vă înscriem, vă eliberăm card, la noi nu sunt cozi, vă dăm cardul în aceeaşi zi. Dar nu acum, că deja aţi plătit la CASMB, la anu'."
Bun şi eu până la anu' ce fac? Am plătit! Unde-s banii? Unde-i dovada? M-am uitat şi eu pe lege, asiguratul îşi poate alege medicul de familie. Deci unde-i buba? Trimit solicitare, primesc număr de înregistrare, răspuns....ioc. Deci, cu riscul de a mă repeta, ce trebuie să fac, domnule ministru, ca să primesc un răspuns de la angajaţii aflaţi în subordinea/ coordonarea dumneavoastră?