Oraşul din România care şi-a lansat brandul, o Supercoroană, de Ziua Europei.  Cât a costat simbolul oraşului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oradea are brand. Joi, de Ziua Europei, Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune, în parteneriat cu firma de consultanţă şi design Brandient, au lansat simbolul oraşului, o  „Supercoroană“, care vorbeşte despre „mândria şi demnitatea de a fi orădean“.

Proiectul privind conceperea unui brand de oraş a început pe 1 decembrie 2018, cu ocazia aniversării Centenarului României, iar în prima fază, în concurs au fost înscrise 180 de propuneri, din care 172 au răspuns din punct de vedere formal cerinţelor din regulamentul de concurs. În final, niciuna dintre propuneri nu a fost pe placul juriului şi nu a fost considerată destul de bună pentru a deveni logo-ul oraşului.

Ulterior, Asociaţia Pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune (APTOR) Oradea a încheiat un parteneriat cu firma Brandient şi a plătit în total a plătit 28.000 de euro pentru realizarea brandului, simbolurilor grafice şi a sloganului oraşului, "într-un contract derulat conform normelor legale privind proiectele publice, şi suplimentat cu servicii pro-bono oferite de Brandient", după cum a transmis, joi, APTOR Oradea.

Simbolul oraşului este o Supercoroană, care include alte cinci coroane şi o inimă: o coroană pentru trecutul istoric, pentru Oraşul regilor; o coroană pentru arhitectura art-nouveau a oraşului, pentru Oraşul muzeu, o coroană pentru natura minunată, pentru băile geotermale, fluturii, nuferii, pentru Oraşul geotermal, o coroană pentru o societate multi-etnică, pentru Oraşul cultelor; o coroană pentru o comunitate multi-culturală, pentru Oraşul cosmopolit şi o inimă pentru oamenii acestui oraş, pentru buna lor înţelegere şi armonie, pentru credinţele lor şi mai ales, pentru copiii lor. 

Proiectul a fost coordonat de Mihai Jurca, director executiv al Aptor Oradea, cu sprijinul Primăriei Oradea, şi s-a realizat după o consultare cu reprezentanţi ai grupurilor economice şi de business, educaţie, culte, lideri de opinie, cultură şi arte, tineri şi studenţi, manageri de proiecte publice şi sociale. 

"Simbolul Supercoroanei surprinde armonios istoria, cultura şi patrimoniul bogat al acestui oraş şi este în acelaşi timp un simbol al toleranţei şi acceptării diversităţii, în toate formele ei. Le mulţumesc celor care au răspuns invitaţiei noastre şi au contribuit decisiv la realizarea acestui proiect”, a declarat, joi, Jurca. 

Potrivit directorului, un brand de oraş permite o valorificare superioară a potenţialului economic şi social.

“Am finalizat unul dintre cele mai frumoase proiecte de branding făcute în 17 ani pentru România; simbolul Supercoroanei este o metaforă a demnităţii şi unicităţii Oradiei, în timp şi în prezent, şi sper ca sub acest semn această comunitate tolerantă, optimistă şi multi-culturală să prospere multă, multă vreme de acum înainte”, spune Aneta Bogdan, Managing Partner Brandient  

Mai multe pentru tine:
Archie și Lilibet, alături de părinții lor într-o imagine inedită de familie! Prințul Harry și Meghan Markle dau o veste mare
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cât de des ar trebui să faci sex, de fapt. Ce „omoară” intimitatea în dormitor
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța