Neglijenţă criminală: trei ani fără marcaje rutiere la Iaşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Drum judeţean nemarcat

Pe drumurile din judeţul Iaşi nu au mai fost executate lucrări de semnalizare rutieră din 2009. Între timp, primarii din municipiile şi oraşele judeţului intră în competiţie pentru cel mai sigur oraş din punctul de vedere al traficului. 

Şoferii ieşeni care circulă fecvent prin Iaşi au uitat cum arată o trecere de pietoni sau o linie continuă pe şosele aflate în administrarea Direcţiei Judeţene de Administrare a Drumurilor şi Podurilor. Ultima licitaţie pentru execuţia marcajelor rutiere a avut loc la mijlocul anului 2009, când s-a semnat un contract de 284.820 de lei. Marcajele executate s-au şters văzând cu ochii, conducătorii auto fiind nevoiţi să circule cu dificultate, mai ales pe timpul nopţii, în ultimii ani.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean Iaşi susţin că abia în bugetul pe 2013 iau în calcul includerea unor asemenea lucrări. „Avem în vedere ca în bugetul DJADP de anul viitor să prindem marcaje pe circa 500 de kilometri longitudinal şi circa 800 de metri pătraţi de marcaje transversale. La acestea se adaugă şi cele două drumuri judeşene proaspăt reabilitate din fonduri europene, DJ208 şi DJ248, în total circa 80 de kilometri. Acestea sunt propunerile DJADP, urmând ca în funcţie de fondurile existente, să fie aprobate de Consiliul Judeţean", a declarat Marius Părciu, purtătorul de cuvânt al CJ Iaşi. Constantin Simirad, fostul şef al CJ în mandatul căruia nu s-au dat bani pentru realizarea marcajelor, nu a putut fi contactat pentru a explica de ce nu au fost alocate fonduri de la buget.

Incredibil! Noua şosea de centură a Iaşiului nu va îndepărta din oraş maşinile de mare tonaj. Află care este motivul!

Cei mai nemulţumiţi sunt primarii care trebui să se adapteze din mers. „Am făcut noi trecerea de pietoni din apropierea şcolii. Am dori ca măcar marcajele principale să fie refăcute", a cerut Constantin Cernescu, edilul din Hârlău. Acesta a mai reclamat şi lipsa de implicare a oficialilor de la Direcţia Regională Drumuri şi Poduri care nu au soluţii pentru refacerea DN28B, tronson care trece prin oraşul pe care îl administrează. „Nu s-a mai interventi la drum de ani buni, deşi solicitări am făcut la DRDP, dar nu găsesc înţelegere. Dacă intervenim noi la drum să astupăm gropile suntem traşi la răspundere pentru că nu este în administrarea noastră", a spus primarul din Hârlău.

Cele mai multe incidente în trafic sunt generate implicit de lipsa marcajelor rutiere, respectiv trecerea neregulamentară a pietonilor şi a faptului că şoferii nu le acordă prioritate.

Atenţie, şoferi! Veţi fi luaţi la întrebări în trafic de cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri

Îngrijorător este faptul că la nivelul judeţul Iaşi, în prima jumătate a lui 2012 s-au înregistrat 45 de morţi în accidentele rutiere, cu 37% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Pentru a preveni producerea de incidente rutiere cu pierderi de vieţi omeneşti, edilii celor două municipii şi trei oraşe din judeţul Iaşi sunt parteneri în proiectul „Oraşul siguranţei rutiere", coordonat de Instituţia Prefectului Iaşi. Aceştia vor concura timp de un an, până în septembrie 2013, pentru oraşul fără niciun accident soldat cu morţi. Comunităţile care vor îndeplini anumite sarcini împreună cu Poliţia Rutieră şi nu vor avea nicio persoană decedată în urma unui accident rutier vor primi titlul de „Oraş al siguranţei rutiere".

Ce trebuie să facă fiecare comunitate

1.    Să identifice riscurile rutiere din localitate;
2.    Efectuare unor studii de trafic;
3.    Îmbunătăţirea sistematizării rutiere (marcaje, indicatoare, sensuri giratorii);
4.    Implementarea unor sisteme de supraveghere video;
5.    Dezvoltarea de campanii locale privind educaţia rutieră.

Specialiştii în probleme de trafic susţin că cel mai important ar fi ca Poliţia Rutieră să aplice sancţiuni dure şoferilor care nu respectă legislaţia. "Frica păzeşte bostănăria. Ar trebui ca Poliţia să impună reguli dure şi nu s-ar mai produce accidente grave. Pe drumurile judeţene nu sunt multe accidente grave pentru că acolo circulă mulţi localnici", a spus profesorul universitar Radu Gaiginschi la Departamentul de Transporturi şi Expertiză Tehnică Rutieră din cadrul Facultăţii de Mecanică.

Intră pe iasi.adevarul.ro pentru a afla noutăţi din Capitala Moldovei!

Mai multe pentru tine:
Ședință cu scandal la Parlament: „Cum se face că numai dumneavoastră angajați toate doamnele sexy la ANRE?”
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”
Un tezaur roman, ascuns timp de 8 ani, după ce a fost descoperit cu un detector de metale
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Partenera lui Nicușor Dan, criticată de stiliști pentru ținuta aleasă la sfințirea Catedralei Mântuirii Neamului: „S-a crezut la funerariile Reginei Elisabeta”
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian