Cum explică Distrigaz avaria care a fost câte pe ce să provoace o catastrofă şi a lăsat fără gaze 3.000 de apartamente din centrul oraşului Galaţi
0Potrivit reprezentanţilor companiei, problemele ar fi apărut de la surpările subterane din zona Mazepa 1. Acest lucru arată că fenomenul nu s-a oprit şi că lucrurile s-ar putea agrava în viitor, după cum deja au avertizat experţii tehnici plătiţi de Primărie. Distrigaz estimează că furnizarea gazului va fi reluată joi, în jurul orei 16,00.
Compania Distrigaz Sud a formulat, pe 20 decembrie, un punct de vedere cu privire la cauzele avariei produsă, în seara zilei de 19 decembrie, la reţeaua de distribuţie a gazelor naturale din partea centrală a Galaţiului.
Potrivit reprezentanţilor companiei, situaţia care a fost cât pe ce să provoace o catastrofă are o legătură strânsă cu surpările subterane produse în zonă în toamna acestui an. De altfel, experţii plătiţi de Primăria Galaţi avertizau că fenomenul continuă şi că sunt necesare lucrări urgente de consolidare a zonei.
Din păcate, însă, autorităţile locale nu au întreprins niciun demers în această direcţie, iar efectele lipsei lor de reacţie încep să se reflecte în agravarea situaţiei din cartierul Mazepa 1.
Iată, în continuare, poziţia Distrigaz Sud:
„Ieri, 19 decembrie 2018, în jurul orelor 21,00, s-a produs o defecţiune tehnică a unor elemente din sistemul de distribuţie a gazelor naturale în urma unei alunecări de teren din zona străzii Brăilei, judeţul Galaţi. În consecinţă a fost necesară sistarea alimentării cu gaze naturale pentru imobilele situate pe străzile: Bd. Marii Uniri, Str. Traian, Str. Roşiori, Str. Melodiei, Str. Romulus, Str. Petru Rareş, Str. Alexandru Lapuşneanu şi Str. Brăilei.
În urma acestei situaţii au fost afectaţi circa 3.000 de clienţi casnici şi non-casnici. Echipele Distrigaz Sud Reţele sunt în teren şi fac demersurile necesare pentru reluarea alimentării cu gaze naturale în cursul zilei de astăzi, până la ora 16,00.
În acest interval, pentru evitarea producerii unor evenimente nedorite, rugăm clienţii să verifice că aparatele de consum sunt închise, inclusiv aparatele automatizate şi cele cu flacără de veghe.
În momentul în care se va face realimentarea cu gaz, în cazul în care clienţii simt miros de gaze, sunt rugaţi să aerisească imediat încăperea, să nu provoace scântei, să nu acţioneze întrerupătoarele electrice, să nu folosească aparatele electrocasnice şi, dacă este posibil, să închidă robinetul de alimentare cu gaze naturale.
Dacă mirosul de gaze din încăperi persistă, în ciuda respectării acestor măsuri, clienţii pot apela serviciul de call-center Apeluri de Urgenţă al Distrigaz Sud Reţele la numărul unic 021 9281”, a transmis Distrigaz.