Autostrada Bucureşti-Alexandria va fi, de fapt, un drum expres

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autostrada Bucureşti-Alexandria, una dintre multele promisiuni făcute teleormănenilor în 2012 şi un proiect ”de suflet” al ministrului Dezvoltării Regionale Liviu Dragnea începe să capete conturul unui vis irealizabil.

Autostrada lui Dragnea a fost ”sărită” , în Master Plan-ul făcut recent public de Ministerul Transporturilor, care cuprinde priorităţile de infrastructură ale Executivului pentru anii 2015-1016. Ministerul Transporturilor a renunţat la varianta ”autostradă” şi a decis ca ruta Bucureşti-Alexandria să fie construită sub forma unui drum expres.

”Bucureşti-Alexandria-Craiova Calafat este un traseu prins în reteaua europeană de transport , în reteaua prncipală de transport, nu  în reteau secundară, care este obligatoriu să fie realizata şi este prinsă în această reţea nu din 2009, nu din 2012, nu din 2014. ci din 1993. Din 1993 cand nu era nici Băsescu preşdinte si nu eram nici eu, nici vicepreşedinte, nici ministru. Este un traseu care trebuie realizat. Poate nu a fost prezentat foarte bine, poate presa nu a relatat foarte bine. Este vorba despre Bucureşti- Craiova- Calafat care se va realiza pe tronsoane. Alte trasese sunt pe reţeaua secundară. Acest traseu Bucureşti-Craiova- Calafat este pe reteaua principala şi acum nu putem să mutam Alexandria si Teleormanul după reţelele principale de transport” , declara  Dragnea anul trecut. Între timp planurile par să se fi schimbat şi autostrada multcomentată va lua, în final, forma unui drum expres.

Între un drum expres şi o autostradă există  diferenţe precum lipsa benzii de siguranta si viteza maxima la campie (120km/h). În plus, un drum expres este cu o treime mai ieftin decât o autostradă.

În ceea ce priveşte sursele de finanţare , tot Dragnea declara anul trecut : ”Pentru Autostrada Sudului avem trei variante : finanţare europeană, fonduri de la Guvern şi parteneriat public privat”.

În Master Plan-ul elaborat la nivelul Ministerului Transporturilor apar autostrăzile Comarnic-Brasov, Sibiu-Piteşti, Pitesti-Bals (114 km), Pascani-Iasi-Ungheni (135 km), Ploiesti-comarnic (103 km), Drum expres Lugoj-Craiova-Alexandria-Bucuresti (441 km).

 Guvernul nu se va apuca însă de niciunul dintre drumurile amintite mai sus, până nu semnează  un consens pe minimum zece ani între toate forţele politice. Premierul Ponta a afirmat că se impune semnarea unui asemenea consens ”altfel nu are rost ca experţii Ministerului Transporturilor să se apuce de treabă, deoarece va fi un eşec în lipsa garanţiilor pe termen lung”. Ponta a mai a precizat că documentul va trebui prezentat şi preşedintelui ţării, înainte de semnarea acordului politic.

Mai multe pentru tine:
Oamenii din Aninoasa trăiesc de aproape 3 ani în containere: „Au zis maxim 3 luni”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”
Ciucu face bilanțul promisiunilor nerealizate de foștii primari ai Capitalei: „Rușinea e prea mare ca să promit cai verzi pe pereți”
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
„Repertoriul movilelor de pământ din județul Timiș” - o parte uitată a istoriei Banatului