Netflix dă peste cap peisajul audiovizual mondial

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cinematograful şi industria audiovizualului au date peste cap de extinderea platformelor de internet. Cu resursele lor gigantice, propulsează filme, seriale şi documentare către un public global şi ameninţă viitorul canalelor de televiziune şi cinematografelor.

 Cu 213 milioane abonaţi în întreaga lume şi mijloace financiare colosale, Netflix este pe cale de a lăsa cu totul în urmă televiziunile şi reţelele de distribuire şi exploatare a filmelor în sălile de cinema. Netflix a depăşit toate aşteptările (chiar şi pe ale sale proprii) cu serii precum foiletonul spaniol La Casa de Papel, sau, mai recent, seria sud-coreeană Squid Game. Platformele mondiale, scrie „Le Monde“, cheltuiesc enorm în fiecare an pe producţii cinematografice: 17 miliarde de dolari (15 miliarde de euro) a alocat Netflix în 2021, potrivit patronului fondator, Reed Hastings. 

Jocurile video, noua ofertă

În septembrie, Netflix a introdus jocuri în platformă pentru cei cu abonament, deocamdată în  Italia, Spania şi Polonia. În acest sens, Netflix l-a angajat pe Mike Verdu, fost director executiv la Electronic Arts. Acesta a lucrat la seriile Sims, Plants vs. Zombies sau Star Wars. Verdu a mai lucrat şi la Facebook pentru optimizarea unor jocuri pentru căştile de realitate virtuală Oculus. Netflix va continua să angajeze experţi din industria jocurilor, în perioada următoare.

 Sectorul de gaming este văzut de Netflix ca o nouă sursă de venit, în condiţiile în care pe piaţa de streaming video are parte de o concurenţă din ce în ce mai serioasă, venită din partea Disney+ sau HBO Max. Amazon, care consacră deja mai mult de 10 miliarde de dolari pe producţii cinema în lume, a cumpărat, în luna mai, prestigiosul studio hollywoodian centenar Metro Goldwyn Mayer (MGM) pentru suma de 8,45 miliarde de dolari. Potrivit unei analize Deloitte, pandemia a amplificat apetitul utilizatorilor din toate generaţiile pentru jocurile video. 

Raportul evidenţiază şi că pandemia de COVID-19 a amplificat apetitul utilizatorilor din toate generaţiile pentru jocurile video. Exponenţii Generaţiei Z (87%), Millennials (83%) şi ai Generaţiei X (79%) afirmă că accesează jocuri video pe dispozitive precum smartphone-uri, console de jocuri sau calculatoare cel puţin săptămânal, aspect care i-a ajutat să rămână conectaţi cu alte persoane şi să depăşească perioadele dificile.

Mai multe pentru tine:
Archie și Lilibet, alături de părinții lor într-o imagine inedită de familie! Prințul Harry și Meghan Markle dau o veste mare
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cât de des ar trebui să faci sex, de fapt. Ce „omoară” intimitatea în dormitor
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor