Video Tehnologie de ultimă generație folosită pe șantierul lotului 3 din Autostrada Moldovei

0
Publicat:

Un pas important în construcția Autostrăzii Moldovei: primul tablier metalic a fost montat pe Lotul 3, folosind o tehnologie avansată, întâlnită și în construcția zgârie-norilor.

Un pas important în construcția Autostrăzii Moldovei FOTO: Arhivă

Primul tablier metalic de pe Lotul 3 al Autostrăzii Moldovei (tronsonul Ploiești–Buzău) a fost montat cu succes, anunță secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu. Acesta a fost produs în România, de o companie cu capital integral românesc, folosind o tehnologie robotizată de ultimă generație, sudarea sub strat de flux (SAW – Submerged Arc Welding).

Această tehnologie este utilizată la nivel internațional în construcția recipienților sub presiune, a navelor, podurilor, zgârie-norilor și altor structuri cu portanță mare. Potrivit reprezentanților, procedeul de sudare sub strat de flux „se aplică în cazul sudării recipienţilor sub presiune, în industria navală, a construcţiilor civile, poduri, zgârie-nori, în industria grea, în general la fabricarea elementelor structurale cu portanţă ridicată.

Lotul 3, aflat între localitățile Pietroasele și Buzău, a depășit 40% progres fizic. Până acum a fost finalizată montarea tablierului metalic la un prim pasaj care traversează DN2B, o structură compusă din trei deschideri și cu o greutate totală de 419 tone.

Pe șantier au început să sosească și componentele pentru următorul pasaj, iar ultima montare a acestora este estimată pentru luna iunie. „Se lucrează la toate structurile, dintre care 3 necesită montarea tablierului metalic”, scrie Irinel Ionel Scrioșteanu într-o postare pe Facebook. De asemenea, „se execută lucrări pe întregul amplasament al șantierului, fiind desfășurate inclusiv lucrări de realizare a stratului de balast stabilizat cu ciment și lucrări de așternere a asfaltului”, precizează acesta.

Lucrările la acest lot au început vara trecută și includ următoarele obiective principale:

  • 13,9 km de autostradă;
  • 2 noduri rutiere;
  • 8 poduri și pasaje, dintre care unul de o complexitate tehnică ridicată (1260 metri lungime);
  • 1 parcare (pe ambele sensuri) de tip S3;
  • 1 Centru de Întreținere și Coordonare;
  • perdele forestiere pe o suprafață de 35,6 hectare;
  • 12 spații pentru încărcarea autoturismelor electrice.

Construcția avansează rapid, iar autoritățile își propun să respecte calendarul lucrărilor stabilit.

Mai multe pentru tine:
Black Friday 2025. Reduceri mari la încălţăminte și electrocasnice
Ce i-a provocat unei jurnaliste cancer intestinal la 44 de ani? Nu fuma, nu bea și avea o greutate normală
Black Friday 2025, o oportunitate pentru doamnele care vor să arate bine. Top 3 cele mai bune produse pentru ten, apreciate de clienți
Adevărul despre relația din spatele scenei dintre Angela Similea și „Prințul șlagărelor”. Fiul compozitorului Marcel Dragomir rupe tăcerea: „Ea era ca pe un piedestal!” Ultimele lui cuvinte
Tânăra de 18 ani care a întors toate scaunele la Vocea României: „Absolut extraordinar!” Cine este Sunamita Beza
„Noi i-am pus cruce!” Cum a ajuns să arate una dintre cele mai populare stațiuni balneare din România. Dan Negru: „Când eram copil veneam cu ai mei”
Scandal de pomină pe „Hai-Hui”, numele emisiunii Marinei Almășan, de la TVR 2. Ce acuzații i se aduc: „Nu e o invenție a TVR”. Replica vedetei: „N-a furat nimeni de la nimeni!”
Cel puțin 6 morți și 25 de persoane spitalizate după ce au mâncat acest preparat la restaurant
Alexandru Ion și Ștefan Floroaica: “Ne-am întors din Asia Express cu multe kilograme în plus... în bagajul vieții”
Top 5 bestselleruri internaționale 2025 și titluri bonus – Descoperă-le și comandă-le acum pentru serile de iarnă și cadouri de sărbători
Black Friday 2025: Cele mai apreciate parfumuri de damă în România – Top recenzii clienți. Idei de cadouri pentru sărbători