Director TikTok: „Obligația de a eticheta materiale electorale revine candidatului”
0Obligația de a eticheta videoclipurile electorale cu un cod al mandaturului financiar revine candidatului, a precizat, pentru Digi24, Jakub Olek, director pentru relația cu guvernele din Europa Centrală și de Est al TikTok.
În contextul creșterii accelerate în popularitate a candidatului extremist la prezidențiale Călin Georgescu pe rețeaua socială, Jakub Olek a dat asigurări, în cadrul unui interviu pentru sursa citată, „că nu s-a întâmplat nimic rău intenționat pe TikTok”.
„Am stabilit toate procesele interne pentru ca alegerile să fie sigure în România, și asta chiar cu câteva săptămâni înainte”, a mai spus director pentru relația cu guvernele din Europa Centrală și de Est al TikTok.
„Doar trei operațiuni de influență sub acoperire”
Potrivit acestuia,TikTok, deținută de o companie chineză a colaborat cu autoritățile române pentru a menține procesul electoral în siguranță.
Platforma de videoclipuri scurte ar fi găsit „doar trei operațiuni de influență sub acoperire” care veneau din interiorul țării, „fără interferențe ale unui stat străin”.
Reprezentantul TikTok a negat informațiile potrivit cărora Călin Georgescu a fost favorizat pe platforma socială înainte de primul tur al alegerilor prezidențiale.
Jakub Olek a precizat că obligația de a eticheta videoclipurile electorale cu un cod al mandaturului financiar revine candidatului.
„Am interzis 11 conturi pentru recidivă”
Directorul pentru relația cu guvernele din Europa Centrală și de Est al TikTok a subliniat că, atunci când vine vorba de „orice formă de influență rusă asupra platformei de pe TikTok, am interzis 11 conturi pentru recidivă”, afiliate cu Sputnik Media, „care a vizat publicul român și moldovenesc” în septembrie 2024.