TikTok, Instagram și YouTube sunt surse importante pentru știri. Explicații oferite de Prof. univ. dr. Raluca Radu
0Conform
Digital News Report 2023, TikTok este platforma de socializare care a crescut
cel mai mult în rândul tinerilor între 18 – 24 de ani. 20% dintre ei o folosesc
pentru știri.
În România, unul din
trei membri ai audiențelor digitale are încredere în presă, în general, arată
datele cele mai noi ediții din Digital News Report 2023.
Interesul în scădere și neîncrederea în știri se constată în multe țări, iar conexiunea dintre jurnalism și o mare parte din audiență continuă să se destrame. Rețele TikTok, Instagram și YouTube devin din ce în ce mai importante pentru știri, în timp ce Facebook pierde influența. Digital News Report este cel mai mare studiu global, multianual, al consumului de informație offline și online al audiențelor digitale.
Cum s-a ajuns în această situație, explică în noua ediție din Adevărul Live realizată și moderată de Antoaneta Banu, coordonatorul echipei DNR România. Prof. univ. dr. Raluca RADU, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București.