Facebook vrea să schimbe felul în care comunicăm. Emoticonul de mâine va fi dinamic şi va transmite emoţii :-)

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nici nu-ţi mai trebuie cuvinte, doar degete rapide pentru a alege o stare. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul
Nici nu-ţi mai trebuie cuvinte, doar degete rapide pentru a alege o stare. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Facebook vrea să schimbe modul în care oamenii socializează şi tot face acest lucru de câţiva ani. Acum, mai recent, s-a orientat spre emoticons, acele feţe care ar trebui să reflecte o stare umană. Le-a redesenat împreună cu un cercetător al emoţiilor şi crede că noile „feţe zâmbitoare" sunt viitorul.

Facebook colaborează cu Dacher Keltner, specialist în emoţiile umane, pentru a redesena modul în care oamenii comunică prin emoticoane. Iar compania a pornit, după cum notează TechCrunch, de la cartea lui Charles Darwin, „Expresia emoţiilor la om şi animale". Utilizatorii ar trebui de acum să-şi poată trimite emoţii, nu emotigrame.

În aplicaţia de Facebook Messenger pentru iPhone şi iPad au poposit pentru prima dată aceste noi emotigrame pe care Facebook le-a creat şi imită întrucâtva un concurent, Path, care oferea deja aşa ceva. Nu pot fi trimise decât prin dispozitivele mobile, deocamdată, dar pot fi văzute de pe oricare alt dispozitiv. Cum au devenit însă acestea noul centru de interes pentru Facebook?

Reţeaua socială a început lucrul la noul set de emotigrame, împreună cu Keltner, pentru a înţelege mai bine emoţiile şi pentru a contracara valul de certuri. Astfel, ţelul era ca oamenii să-şi rezolve aceste dispute prin emotigrame care să le exprime cu adevărat trăirea de moment. Dar nu se va opri doar la a redesena aceste feţe, ci le vor face dinamice.

facebook sticker foto razvan baltaretu/adevarul

Artistul Matt Jones, de la Pixar, împreună cu animatorul Sam Hood vor însufleţi creaţiile lui Keltner. Setul Finch, inspirat de studiul lui Charles Darwin, face deja acest lucru şi în curând îl vor putea încerca şi utilizatorii. Cum funcţionează? După ce emotigrama a fost trimisă, îşi va juca rolul, apoi se va opri, iar repornirea va fi făcută fie de tine, fie de interlocutorul printr-un click.

Mai multe despre colaborarea cu Jones de la Pixar: Facebook :-) şi un artist :P de la Pixar reinventează <3 emoticonul

Un avantaj al acestor noi emotigrame şi al noului nivel de interacţiune este că aduce în mediul digital puţin din lumea reală. Expresiile faciale şi intonaţia fac uşor de înţeles o discuţie, dar în mediul online nu există aşa ceva, poate doar printr-un webcam. Astfel, emotigramele Facebook vor conduce spre aproape aceeaşi interacţiune, fără discuţii secundare pornite de la faptul că ai vrut să fii ironic şi s-a înţeles altceva sau ai vrut să pari serios şi interlocutorul n-a perceput deloc situaţia ca atare.

„Ca artist, am fost interesat de această provocare de a îmbunătăţi un semn deja celebru - emoticonul", a declarat Jones. „Dar cum redesenezi un cerc? Arturo la Facebook şi Dacher la [Universitatea] Berkeley au observat că actualele emotigrame nu comunică suficientă emoţie. Din momentul în care Dacher mi-a indicat definiţiile lui Darwin, expresiile pe care le-am desenat au fost mai bune, mai autentice", a mai spus artistul.

facebook sticker foto razvan baltaretu/adevarul
facebook sticker foto razvan baltaretu/adevarul

Viitorul este emoticonul?

„Am apelat la Hood pentru a aduce culoare şi mişcare schiţelor mele şi interpretarea lui a emoţiilor le-a adus la viaţă. [...] astfel, am ajuns la Finch - un caracter care pare că gândeşte, empatizează şi comunică", a completat Jones. Finch, întregul set, va sosi în Facebook Messenger şi după semi-eşecul Facebook Home, compania are ocazia să impresioneze prin câteva imagini simple şi printr-o mai bună comunicare între utilizatori.

Există deja, pentru Stickers din Facebook Messenger, magazin pentru mai multe pachete. Le-am folosit o perioadă şi pot spune că sunt un plus, este mult mai uşor să te exprimi astfel. Poţi chiar porni o conversaţie de la un simplu sticker. Iar dacă magazinul va fi deschis şi altor artişti, atunci un nou domeniu de interes va fi disponibil.

Este viitorul? Nu chiar viitorul, ci venirea la normalitate, Finch şi demersul Facebook reprezintă o aducere în mediul digital a aceluiaşi grad de înţelegere pe care îl avem în viaţa de zi cu zi.

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite