Facebook cumpără una dintre cele mai populare aplicaţii de fitness din lume
0Facebook a mai cumpărat un produs, de data aceasta o aplicaţie mobilă care urmăreşte activitatea noastră şi ne oferă statistici privind numărul de paşi pe care-l facem - Moves.
Potrivit unei postări pe blogul companiei, Facebook a cumpărat Moves, dar aplicaţia rămâne în picioare. Spre deosebire de alte achiziţii care au însemnat contopirea echipei şi concentrarea pe dezvoltarea produselor Facebook, reţeaua socială nu doreşte să închidă Moves.
Moves a fost fondată pe 24 aprilie 2013, ca o aplicaţie de iPhone. Compania a pornit la drum printr-o investiţie de 1,6 milioane de dolari din partea unor fonduri. Ce făcea Moves şi a transformat-o într-o aplicaţie populară? Putea fi conectată la diverse aplicaţii şi gadgeturi de monitorizare fitness, iar la finalul zilei oferea o rută a paşilor noştri, numărul lor. Simplitatea a fost cea mai bună, mai ales că putea fi conectată uşor la Fitbit sau Nike Fuelband. Aplicaţia funcţionează în background, cu un consum minim de date (după ce am folosit Moves o săptămână consumase 2 MB).
Compania a fost fondată de finlandezul Sampo Karjalainen şi la început era formată din opt oameni, distribuiţi între Helsinki, Londra şi Pittsburgh. Potrivit statisticilor din 17 mai 2013, aplicaţia fusese descărcată de 1,6 milioane de ori. Datele arătau că Moves monitoriza 2 miliarde de paşi. Pe 19 septembrie 2013, Moves a ajuns şi pe Android, după 2,5 milioane de download-uri pe iOS. De atunci, a avut 4 milioane de download-uri.
Ce vrea Facebook să facă? Nu mai este doar o firmă care are un singur produs. Facebook înseamnă multe, iar Zuckerberg vrea să experimenteze pe domeniile de viitor - realitate augmentată şi monitorizare fitness, acolo unde va intra probabil şi Apple, odată cu iOS 8. Facebook deţine acum WhatsApp, Instagram, Oculus Rift şi Moves, ca produse mari.
[<a href="//storify.com/vladandriescu3/facebook-3" target="_blank">View the story "Facebook" on Storify</a>]