Extremele reţelelor sociale: Facebook e folosită 7 ore în fiecare lună, Google+ doar 3 minute

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook este o reţea socială mai utilizată decât Google+. FOTO matthewtolsen.com
Facebook este o reţea socială mai utilizată decât Google+. FOTO matthewtolsen.com

Facebook este cea mai mare reţea socială şi, cum era de aşteptat, este şi cea pe care utilizatorii petrec cel mai mult timp. Însă în timp ce pe reţeaua lui Zuckerberg oamenii stau ore întregi, pe Twitter sau Google+ timpul total abia ajunge la 30 de minute.

Utilizatorii petrec aproape 7 ore pe Facebook, conform „ReadWrite“. Pe locul doi este Tumblr, o reţea socială de tip microblogging pe care oamenii publică, în general, fotografii, iar timpul dedicat acesteia este de o oră şi jumătate lunar. Google+, reţeaua socială pe care Google a lansat-o anul trecut, este pe locul şase, dar cu un timp lunar dedicat de doar trei minute.

Pinterest, reţeaua cu cea mai mare creştere din 2012, este pe locul trei şi utilizatorii îi dedică o oră şi jumătate pe lună. Twitter este următoarea care ajunge la o medie de 21 de minute. LinkedIn îşi adjudecă penultimul loc, înaintea Google+, cu cele 17 minute pe care utilizatorii le petrec aici.

Între 2006 şi 2011, timpul dedicat reţelelor sociale a crescut cu aproape 4 ore, proporţional cu numărul acestora şi cu utilizatorii înregistraţi. Datele raportului mai arată că socializarea reală nu a scăzut decât cu aproape două ore, de la 22,8 ore în 2006, la 21 de ore în 2011, asta în pofida convingerii că reţelele sociale distrug comunicarea faţă în faţă. Însă dezvoltarea activităţilor online a avut cel mai mare impact asupra privitului la televizor. Astfel, timpul dedicat acestei activităţi a scăzut cu aproximativ 12 ore.

Reţelele sociale sunt o cale de promovare şi pentru companii

Facebook a influenţat modul în care companiile îşi promovează imaginea şi cum intră utilizatorii în contact cu acestea. Conform Edison Research, reţeaua fondată de Mark Zuckerberg este preferată de 79% din oameni pentru a se informa cu privire la diverse produse sau branduri. Twitter este pe locul doi, cu un procent de 9%, dar utilizatorii săi încep să fie mai activi. După doi ani de stagnare la 18%, anul acesta, 29% din utilizatorii de Twitter au spus că accesează reţeaua de mai multe ori pe zi. Asta în concordanţa cu cifrele care confirmă că publicitatea pe această reţea socială este mai profitabilă.

Aceste date recente, furnizate de firma de avocatură Morrison & Foerster, confirmă succesul Facebook şi contrazice declaraţiile vicepreşedintelui Google+. Bradley Forowitz a spus că Facebook e o reţea a trecutului şi că modul de a afişa reclamele este greşit.

Facebook a fost fondată de Mark Zuckerberg în 2004 şi la început a fost disponibilă doar studenţilor din Statele Unite ale Americii. Din septembrie anul acesta, reţeaua a ajuns să aibă peste un miliard de utilizatori înregistraţi. Tot anul acesta, Facebook este listată la bursă cu preţul actual per acţiune de 28 de dolari, după scăderi repetate pe perioada verii.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite