Twitter are 500 de milioane de utilizatori, dar este departe de succesul Facebook
0Twitter a ajuns să aibă peste 500 de milioane de utilizatori şi să fie cea mai folosită reţea de socializare pe dispozitivele mobile. Însă doar 170 de milioane de oameni sunt activi şi majoritatea utilizatorilor nu postează, ci preferă doar să urmărească mesajele altora.
Analiza a fost făcută de compania Semiocast din Paris şi aceasta a mai arătat că utilizatorii cei mai activi sunt din Olanda, la polul opus situându-se cei din India. Însă doar 33% din cei 500 de milioane care au cont sunt activi, adică aproximativ 170 de milioane, notează „TechCrunch”. Comparat cu Twitter, Facebook se poziţionează mult mai bine, având aproximativ 950 de milioane de utilizatori şi peste 300 de milioane intră zilnic.
Utilizatorii folosesc cel mai des aplicaţiile pentru dispozitivele mobile, în proporţie de 61%, pentru a posta mesaje pe Twitter. Din toate aceste mesaje, 75% sunt publicate prin aplicaţiile proprii ale Twitter, cum ar fi TweetDeck. Cât despre aplicaţiile dezvoltate de alţii, cele mai populare sunt Ubersocial pentru Blackberry şi Echofon. De succes se bucură şi cele care publică mesaje în alte limbi decât engleză. Potrivit lui Paul Guyot, fondator Semiocast, aplicaţiile care suportă doar japoneza sunt în top 50 cele mai populare.
Pentru a fi luaţi în calcul drept activi, utilizatorii trebuie să fi intrat în ultimele trei luni pe Twitter şi să fi făcut o modificare, cum ar fi schimbarea pozei de profil sau publicarea unui mesaj. Inactivitatea unor utilizatori nu înseamnă în mod direct că Twitter nu poate genera venituri din publicitate. Majoritatea utilizatorilor chiar dacă nu publică nimic, intră pentru a urmări mesajele altora, în special de la persoane importante în mediul public sau de la organizaţii ori instituţii mass-media.
Reţeaua Twitter a fost fondată în martie 2006 de Jack Dorsey, Biz Stone şi Evan Williams şi a devenit publică în iulie acelaşi an. Este o reţea socială şi un serviciu de microblogging care permite utilizatorilor să posteze mesaje de maximum 140 de caractere. Ideea de bază a mesajelor a fost să nu depăşească dimensiunea unui SMS, adică 160 de caractere, din care 20 de caractere sunt alocate numelui utilizatorului. Twitter este acum disponibil în 30 de limbi internaţionale.