Conferinţa Facebook F8: te vei putea autentifica în diverse aplicaţii fără să îţi dezvălui identitatea. Facebook se maturizează şi o face pe mobil

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook s-a maturizat şi are un nou logo FOTO CNet
Facebook s-a maturizat şi are un nou logo FOTO CNet

În cadrul conferinţei pentru dezvoltatori Facebook F8, reprezentanţii reţele sociale au anunţat o serie de funcţii noi, destinate atât publicului larg, cât şi advertiserilor, dar şi dezvoltatorilor.

Cel mai important aspect prezentat în cadrul conferinţei F8 este noua funcţie „Undercover“. Cei care se temeau să folosească contul de Facebook pentru a se înregistra într-o aplicaţie nouă pot respira uşuraţi mulţumită acestui mod.

Prin folosirea înregistrării anonime, utilizatorii nu mai trebuie să îşi facă griji că informaţiile lor personale vor fi date pe tavă unor surse dubioase. Numele de utilizator şi parola nu rămân stocate în aplicaţia cu pricina, dar utilizatorii nu pot posta nimic pe wall.

Reprezentanţii companiei spun că modul este foarte util în momentul în care încerci o aplicaţie pentru prima dată şi nu eşti sigur dacă vrei sau nu să îţi dai informaţiile personale.

Totuşi, în cazul în care vrei să te loghezi normal, Facebook te lasă acum să selectezi exact datele care vor fi vizibile pentru aplicaţia respectivă. De exemplu, dacă nu ai o problemă ca data ta de naştere să poată fi citită de aplicaţia respectivă, dar vrei ca adresa ta de email să rămână secretă, poţi opta pentru acest lucru.

Cum rămâne cu aplicaţiile cărora le-ai permis deja acces la datele tale? Cei de la Facebook au o soluţie şi pentru asta. Un centru de control ce va fi implementat în curând le va permite utilizatorilor să vadă exact cine are acces la informaţiile lor şi să restricţioneze accesul, în caz de nevoie.

Modul „Undercover“ este în prezent testat de dezvoltatori, dar în câteva luni va fi disponibil publicului larg.

Resurse pentru dezvoltatori

Tot în cadrul conferinţei F8, Facebook a anunţat programul FbStart, menit să îi ajute pe dezvoltatorii de aplicaţii. Facebook le pune acestora la dispoziţie servicii şi unelte gratuite pentru dezvoltarea rapidă a aplicaţiilor.

În cadrul FbStart există două direcţii: Bootrastrap (care oferă servicii gratuite în valoare de 5.000 de dolari) şi Accelerate (servicii gratuite de până la 30.000 de dolari).

Cei care au fost prezenţi la evenimentul F8 s-au putut înscrie instant, iar dezvoltatorii din lumea întreagă vor putea aplica pentru aceste „burse“ în săptămânile următoare. Facebook a creat acest program în parteneriat cu Parse, Adobe, Appurify, Asan, BlueJeans, Salesforce Desk, MailChimp, Quip, Proto.io, Survey Monkey, userTesting şi Workable.

Bootstrap se adresează dezvoltatorilor la început de drum şi oferă acces gratuit la unelte care le permit să îşi dezvolte mai bine aplicaţia. Accelerate este pentru cei care deja au o aplicaţie bună, dar vor să îşi crească afacerea.

Acesta este primul pas pe care Facebook îl face în sprijinul startupurilor şi nu este deloc surprinzător că focusul este pe mobil. Dezvoltatorii din întreaga lume vor putea aplica la programul FbStart, cu condiţia să aibă o aplicaţie pentru Android sau iOS.

image

O mai bună comunicare între aplicaţii

La conferinţa F8, CEO-ul Parse Ilya Sukhar a anunţat lansarea AppLinks.org, o nouă iniţiativă care speră să crească gradul de comunicare între aplicaţii.

„Dacă încerc să deschid aplicaţii terţe din interiorul unei aplicaţii, sunt blocat în browser şi trebuie să mă autentific din nou. Nu există o modalitate unificată de a naviga prin linkuri pe toate platformele“, a explicat Sukhar.

Cu ajutorul AppLinks.org, utilizatorii vor putea accesa un link URL în interiorul unei aplicaţii şi, dacă acesta duce către un serviciu ce are o aplicaţie, se va încărca direct aplicaţia respectivă, şi nu versiunea web.

Această iniţiativă uşurează munca dezvoltatorilor, care pot acum să-şi facă aplicaţiile compatibile prin adăugarea câtorva linii de cod.

image

Reţeaua cu anunţuri

Facebook a anunţat, în cadrul conferinţei F8, şi reţeaua mobilă de publicitate Audience Network. Aceasta le va permite publicitarilor să îşi distribuie anunţurile de pe Facebook şi în aplicaţii terţe.

Facebook Audience Network îi lasă pe dezvoltatorii de aplicaţii să folosească o bucată de cod pentru a înlocui reclamele Google Admob sau Twitter MoPub, de exemplu, cu reclamele Facebook. Acest lucru va face posibile anunţuri mai bine poziţionate, mulţumită informaţiilor personale pe care Google le are de la utilizatori.

Schimbare de mentalitate

Sediul Facebook din California era plin cu semne pe care scria „move fast and break things“ (trad. eng. Mişcă-te repede şi sparge lucruri). În curând, aceste semne vor fi înlocuite cu un nou motto, unul prin care Zuckerberg arată că Facebook a ajuns la maturitate.

Noul motto al companiei – care a împlinit recent zece ani de existenţă – va fi „move fast with a stable infrastructure“ (trad. eng. Mişcă-te repede cu o infrastructură stabilă).

„Poate că nu este la fel de catchy ca vechiul logo, dar aşa operăm acum. Ca dezvoltatori, era foarte important să ne mişcăm repede. Chiar treceam cu vederea câteva erori pentru a face asta“, a spus Zuckerberg. Totuşi, de acum, compania promite să petreacă mai mult timp cu erorile. 

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite