Propunerile Google pentru evitarea unei amenzi uriaşe din partea Comisiei Europene

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Google a propus un set de măsuri Comisiei, care vor fi analizate de rivali FOTO Reuters
Google a propus un set de măsuri Comisiei, care vor fi analizate de rivali FOTO Reuters

Scandalul dintre Google şi Comisia Europeană privind acuzaţiile că gigantul online a impus un monopol pe piaţă a ajuns la momentul când ambele părţi au propus soluţii pentru rezolvarea amiabilă a conflictului.

Rivalii Google care au depus plângere împotriva gigantului online au o lună pentru a analiza remediile Google, iar acum Comisia Europeană a publicat şi ceea ce consideră Google că ar fi corect pentru a mulţumi pe toată lumea. Firma din Mountain View a fost anchetată din noiembrie 2010, după ce rivalii au acuzat-o că s-a folosit de poziţia de lider de piaţă pentru a-şi aduce câştiguri suplimentare.

Google a propus ca pentru următorii cinci ani să marcheze foarte clar link-urile care duc către propriile servicii, pentru ca utilizatorii să le distingă de rezultatele apărute natural în motorul de căutare. De asemenea, Google a fost acuzat că a copiat conţinut de pe site-urile de turism şi le-a pus pe propriile servicii. Ca răspuns la această acuzaţie, gigantul a oferit soluţia ca site-urile să opteze dacă Google le poate folosi conţinutul sau nu. Astfel de modalitate există deja pentru ziarele care sunt indexate în Google News. Ele pot alege cât de mult conţinut va fi afişat pe motorul de căutare.

Cu toate acestea, cei care s-au plâns de monopolul Google sunt nemulţumiţi că timpul în care trebuie să analizeze aceste propuneri este foarte scurt, potrivit ”PC World”. „Google a avut foarte mult timp pentru a analiza ce impact vor avea aceste soluţii în practică, iar terţii ar trebui să primească acelaşi tratament pentru ceea ce oferă Google”, a declarat avocatul reclamanţilor, David Wood.

Comisia Europeană va primi feedback de la cei care au depus plângere împotriva Google după o lună şi va lua o decizie apoi. Dacă măsurile nu vor fi considerate suficiente, Google ar putea fi amendată cu 10% din veniturile sale globale (37,9 miliarde de dolari).

Istoricul conflictului

Totul a început în noiembrie 2010, când rivalii motorului de căutare au acuzat Google că şi-a setat algoritmul în aşa fel încât direcţionează utilizatorii către propriul serviciu, reducând viziblitatea rivalilor şi site-urilor concurente pe diverse nişe.

Primele plângeri au venit din Franţa, de la motorul de căutare ejustice.fr şi de la britanicii de la Foundem. După aceea, 14 companii au depus plângeri împotriva Google, printre care site-ul de comparaţii de preţuri din Germania, Ciao, platforma de shopping Twenga, Streetmap sau Expedia.

Anul trecut Google a propus introducerea unei etichete pentru produsele proprii în căutări, dar acest lucru nu a fost acceptat de cei care au depus plângerea, iar luna trecută 11 reprezentanţi i-au cerut comisarului european Joaquin Almunia să acuze Google pentru încălcarea legii.

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite