Let's grow together: Lecţii de antreprenoriat de la ProSieben: Fii dispus să faci eforturi – nimic nu este gratuit!
0ProSiebenSat.1 este un program de accelerare pentru startup-uri înfiinţat de trustul media ProSiebenSat.1, cea mai mare reţea de televiziune din Germania. Programul oferă startup-urilor finanţare, mentorat, acces la una dintre principalele reţele media la nivel European şi spaţiu de birouri pentru a le ajuta să lucreze împreună şi să îşi pregătească prezentările pentru investitori pe care le vor susţine la final în cadrul Demo Day.
Jens Pippig (Head of Strategy and Operations ProSieben Sat.1) va veni în luna noiembrie în Bucureşti pentru a sta de vorbă cu cele 32 de echipa finaliste la How to Web Startup Spotlight, competiţie şi program de accelerare adresat celor mai performante startup-uri din regiune.
---
De ce ar trebui un startup să aleagă ProSiebenSat.1?
Jens Pippig: Startup-urile pot beneficia de program în modalităţi diferite:
Interacţionând cu echipa de accelerare care susţine îndeaproape startup-urile pe tot parcursul programului şi după finalizarea acestuia; toţi membrii echipei au atât experienţă pe care au acumulat-o lucrând în cadrul ProSiebenSat.1, cât şi experienţele anteriorare ca fondatori de afaceri sau consultanţi.
Modelul de business al startup-urilor poate beneficia de expunere TV datorită faptului că de multe ori continuăm să lucrăm cu echipele şi după terminarea programului prin SevenVentures
În plus, atât echipe B2C cât şi echipe B2B sunt invitate să aplice în program.
Ce le oferiţi?
Programul de accelerare ProSiebenSat.1 este un program pentru startup-uri înfiinţat de ProSiebenSat.1, cea mai mare reţea de televiziun a Germaniei. Startup-urile care sunt admise în program primesc o finanţare iniţială de 25.000 de euro şi spaţiu de birouri la sediul ProSiebenSat.1, alături de mentorat şi coaching intensiv. Un bonus special este că echipa cea mai bună din program are şansa de a concura în cadrul SevenVentures Pitch Day la Londra, un eveniment pentru care reclamele TV sunt evaluate la 7 milioane de EUR.
Programul de accelerare este gândit pentru a furniza susţinere pe termen lung noilor antreprenori şi a le oferi ajutor pentru a ajunge pe piaţă şi a avea succes. În acest fel ProSiebenSat.1 poate să ajute la dezvoltarea tinerelor talente şi a noilor lideri în domeniu şi identifică potenţialul inovativ. Un alt obiectiv al programului este să contribuie la poziţionarea Germaniei ca hub pentru startup-uri şi să înfiinţeze structuri favorabile pentru viitorul potenţial inovativ.
Care sunt criteriile de selecţie pe care trebuie să le îndeplinească un startup ?
Este important ca ideea de business să fie inovativă şi scalabilă. În plus, echipa trebuie să aibă cel puţin un prototip sau, dacă se poate, un produs finit. Aceasta este singura variantă în care programul poate aduce cu adevărat valoare adăugată fondatorilor de-a lungul celor trei luni de colaborare. Este de asemenea important ca echipele şi ideea lor de business să poată câştigă din participarea în ProSiebenSat.1, fie din experienţa mentorilor şi a coachilor, din oportunităţile de cooperare cu alte companii din grup, sau pentru că reclamele TV sunt relevante pe termen mediu pentru determinarea modului lor de business. Ultimul dar nu cel din urmă criteriu: echipa trebuie să fie pasionată de idee – angajamentul este cheia succesului.
Programul de accelerare ProSiebenSat.1 este un program pentru startup-uri înfiinţat de ProSiebenSat.1, cea mai mare reţea de televiziun a Germaniei. Startup-urile care sunt admise în program primesc o finanţare iniţială de 25.000 de euro şi spaţiu de birouri la sediul ProSiebenSat.1, alături de mentorat şi coaching intensiv. Un bonus special este că echipa cea mai bună din program are şansa de a concura în cadrul SevenVentures Pitch Day la Londra, un eveniment pentru care reclamele TV sunt evaluate la 7 milioane de de euro.
Când este momentul ca un startup să intre în programul de accelerare şi ce aşteptări aveţi de la el după „absolvire”?
Aşa cum am menţionat anterior cred că un prototip sau un produs funcţional este esenţial. Altfel startup-urile nu vor putea să beneficieze de oportunităţile pe care le oferim în cadrul programului. Doar în aceste circumstanţe putem să garantăm faptul că echipele vor avea succes la evenimentul Demo Day din închidere şi vor avea şansa de a-i convinge pe investitorii prezenţi să le ofere susţinere.
Care este primul lucru pe care îl învaţă echipele admise în program?
Experienţa ne arată faptul că startup-urile au priorităţi diferite, deşi se confruntă cu probleme similare. Cea mai importantă problemă pentru majoritatea startup-urilor este finanţarea, însă aspectele legale, de dezvoltare de business sau de resurse umane sunt de asemenea importante. Din acest motiv, cea mai importantă lecţie este ca fiecare să aibă o idee realistă cu privire la locul în care se află în prezent şi unde vor să ajungă. Fiecare companie la început de drum are la bază imaginaţie, creativitate şi entuziasm, însă după urmează un val de realism care trebuie să îi ajute să înţeleagă cum pot duce lucrurile mai departe.
Care sunt cele mai de succes startup-uri care au intrat în programul de accelerare ProSiebenSat.1?
Programul nostru de accelerare a fost lansat la începutul lui 2013, iar primele echipe vor finaliza programul în vară. Majoritatea echipelor din program au obţinut finanţări sau sunt în discuţii pentru finalizarea de noi runde de investiţii.
Lucrurile arată foarte bine atunci când le privim din perspectivă de business. De exemplu, aplicaţia pentru locuri de parcare ampido apare în mod regulat în presa din Germania, şcoala de musică online Get2Play a fost admisă la un program în Silicon Valley, Tickethelden şi Moosify au fost achiziţionate de competiţie, reţeaua socială de recrutare Talentry câştigă client după client, iar Dreama.TV şi-a lansat recent propriul canal de YouTube. Sunt rezultate care fac întreaga echipă de accelerare să fie foarte mândră.
Care este următorul mare domeniu de interes pentru startup-uri?
Zona de aplicaţii mobile va contina să crească în toate industriile şi toate modelele de business. Industria sănătăţii şi internetul obiectelor (the Internet of Things) au de asemenea un potenţial semnificativ de creştere. În plus, soluţiile B2B devin din ce în ce mai uşor de utilizat, o piaţă substanţială pe care încearcă să o adreseze din ce în ce mai multe startup-uri.
Care este principala lecţie pe care ai învăţat-o lucrând cu startup-uri din întreaga lume?
Fii dispus să faci eforturi – nimic nu este gratuit! Fii deschis să te adaptezi şi să îţi schimbi modelul de business după ce ai vorbit cu primii tăi clienţi. Testează şi eşuează rapid!
Crezi că guvernele ar trebui să se implice activ în susţinerea startup-urilor prin dezvoltarea de programe de accelerare de stat?
Cred că ar trebui să existe mai multă susţinere pentru spiritul antreprenorial, iar aici ţările europene au multe lucruri de învăţat de la Statele Unite. În orice caz, nu cred că ne putem aştepta ca statul să facă tot. Programele de accelerare sunt oferite de actori privaţi, iar asta este un lucru excelent.
Fii dispus să faci eforturi – nimic nu este gratuit! Fii deschis să te adaptezi şi să îţi schimbi modelul de business după ce ai vorbit cu primii tăi clienţi. Testează şi eşuează rapid!
---
Acest material face parte din campania „Let’s grow together” a How to Web, cel mai important eveniment dedicat tehnologiei si antreprenoriatului din Europa de Sud-Est. How to Web 2013 are loc pe 20 si 21 noiembrie in Bucuresti. In Cadrul conferintei va avea loc si Startup Spotlight, competitie si program de orientare adresat celor mai performante start-up-uri din regiune.