Cum arată triada răului din Internet: „Facebook defineşte cine suntem, Amazon ce vrem şi Google ce gândim“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Compania lui Mark Zuckerberg ar putea să dispară în 10 ani. FOTO Reuters
Compania lui Mark Zuckerberg ar putea să dispară în 10 ani. FOTO Reuters

Internetul are aproape jumătate de secol şi deja are giganţii săi. Pentru doi dintre aceştia, Facebook şi Microsoft, preşedintele Fundaţiei Europene a Software-ului Liber a stabilit deja o dată de dispariţie. Mai mult, el vede în trei dintre cele mai mari companii nişte canale de strâns informaţii şi de influenţat utilizatorii la un nivel nemaiîntâlnit.

Karsten Gerloff, preşedintele Fundaţiei Europene a Software-ului Liber (FSFE), a vorbit la evenimentul Euskal Encounter desfăşurat în Spania, despre marile companii ale lumii. El a ţinut să le spună participanţilor că aceste corporaţii fură informaţii de la utilizatori şi, în aceeaşi notă, le oferă serviciilor secrete, notează „Capital“, citând ABC Spania. Gerloff a ajuns puţin cam târziu la ştiri, scandalul PRISM a fost declanşat de câteva săptămâni bune.

Preşedintele FSFE a ţinut să spună că pentru aceste companii ale Internetului, cum ar fi Facebook sau Google, utilizatorii sunt produse, nu clienţi. „Nu le dăm doar date, ci şi încrederea noastră, sperând că vor avea grijă de intimitatea noastră“, a mai adăugat acesta. Gerloff a mai conturat şi o triadă a răului. „Facebook defineşte cine suntem, Amazon stabileşte ceea ce vrem, iar Google determină ceea ce gândim“, a afirmat acesta.

Expertul internaţional a precizat că aceste multinaţionale au putere asupra calculatoarelor a milioane de utilizatori şi a reţelelor lor şi că au creat, mai ales, structuri de control. El a calificat actuala situaţie drept o trădare şi a exemplificat asta prin modul în care Yahoo! oferă guvernului chinez informaţii cu conţinut confidenţial aparţinând clienţilor săi.

Viitorul şi soluţia

Pe acest fond al declaraţiilor sale, preşedintele FSPE a mai spus că aceste companii se vor prăbuşi în propriul succes. „Dacă Google vrea să supravieţuiască pe termen lung va trebui să se reinventeze. Microsoft nu a făcut acest lucru, de aceea cred că va dispărea în cinci sau zece ani“, a spus Gerloff. „Pentru Facebook dau un termen de doi sau trei ani. Este o lege matematică. S-a întâmplat cu MySpace şi se va repeta acelaşi lucru“, a continuat el. 

Care este soluţia lui Gerloff? Ceea ce reprezintă, programele de tip open source. Gerloff încurajează pe toată lumea să-şi instaleze infrastructură de Internet acasă. Astfel, oamenii vor ieşi din strânsoarea acestor companii, potrivit lui Gerloff. „Software-ul liber oferă tuturor instrumentul pentru a face acest lucru“, a conchis Karsten Gerloff.

Hai să discutăm pe pagina de Facebook a „Tech Adevărul“

Află mai multe despre Microsoft, Google şi Facebook: 

VIDEO Windows 8.1 permite imprimarea 3D cu un singur click, iar Microsoft arată ce înseamnă acest lucru

Directorul Microsoft a recunoscut că a greşit când a produs atât de multe tablete Surface

Google lucrează la un dispozitiv ce va traduce instant orice conversaţie, în orice limbă

Facebook atrage mai multe persoane decât televiziunile în prime-time

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite