Pentru a înţelege mai bine cum funcţionează şi ce beneficii îţi aduce o bună optimizare a siteului tău, o să-ţi spun modul în care evoluează traficul siteului tău în urma unei campanii de optimizare.

Calitatea traficului creşte, dat fiind faptul că ai optimizat tot conţinutul şi toate paginile, fiind relevante pentru anumite căutări şi cuvinte cheie. Faptul că vizitatorii tăi sunt mult mai relevanţi după optimizare decât înainte se va reflecta în cantitatea de vânzări sau leaduri.

Cantitatea traficului abia acum este importantă. Dacă înainte de optimizare ai fi putut avea sute de mii de vizitatori pe siteul tău, era posibil ca aceştia să fi căutat piese auto şi să fi ajuns pe siteul afacerii tale cu piese pentru laptopuri. Evident, toţi acei vizitatori erau irelevanţi şi nu ar fi cumpărat nimic, pentru că nu erau interesaţi de produsele tale.

Abia după ce ai optimizat foarte bine siteul, cantitatea traficului devine importantă pentru tine.

Daca iniţial am vorbit despre faptul că va creşte calitatea traficului, acum acel trafic de calitate va deveni din ce în ce mai numeros, lucru care va conduce la un număr şi mai mare de vânzări sau leaduri venite din traficul organic.

Tot ceea ce spun în acest articol poţi să faci de unul singur dacă ai un blog sau un site mic, însă dacă vrei să fie făcut bine, trebuie sa apelezi la o agentie de marketing online.

De ce nu profită competitorii tăi de traficul organic?

Faptul că SEO aduce rezultate pe termen lung şi că e nevoie de multă răbdare şi nervi de oţel pentru a obţine rezultate bune, majoritatea oamenilor aleg calea mai uşoara, anume PPC-ul.

Nişte campanii de Google Adwords sau Facebook Ads aduc conversii încă din prima sau a doua zi, însă partea „neagră” este că odată oprită investiţia în promovarea pe aceste canale, se opresc şi conversiile.

Chiar dacă durează câteva luni pentru a ajunge în top 10 pe nişe puternice, odată ajuns acolo o să poţi opri investiţia făcută în campania de SEO, lucru care însă nu va opri conversiile care vin pe siteul tău din traficul organic pe care îl primeşti zilnic.

Aici este momentul să te opreşti puţin din citit şi să te gândeşti un minut ce ai alege dacă ai fi pus în această situaţie: optimizarea siteului pentru rezultate pe termen lung sau consumarea întregului buget pe campanii PPC?

Daca ai ales prima variantă, poţi citi în continuare pentru a vedea care sunt cele 3 strategii SEO de care competitorii tăi nu ţin cont.

1. Profită de datele structurate (Schema.org)

Chiar dacă implementarea datelor structurate poate părea o strategie deja prea cunoscută şi poate puţin învechită, schema.org fiind o iniţiativă lansată în anul 2011 şi devenind populară în anii 2014-2015, încă sunt extrem de multe siteuri care nu au implementat-o.

Mai exact, datele structurate indică motoarelor de căutare ce date dintr-o anumită pagină sunt relevante pentru rezultate. Marchezi anumite secţiuni din pagină pentru a transmite faptul că acele secţiuni de conţinut reprezintă preţul, numele autorului, nume de produs, mărimi, culori, punctajul oferit de către utilizatori (review) etc.

În continuare poţi vedea un exemplu care îţi arată cum arată rezultatele în Google când unele siteuri au date structurate şi unele nu:

Efectuând o simplă căutare pe Google, am găsit un rezultat care ne arată punctajul oferit de utilizatori pentru un anumit produs fără a mai fi nevoie să intrăm pe site.

Pe lângă faptul ca poţi oferi mai multe detalii potenţialilor vizitatori şi că te ajută să creşti relevanţa unei anumite pagini în rezultatele de căutare, o să primeşti din ce în ce mai multe vizite datorită unei rate de click mult mai bune.

2. Optimizează siteul pentru dispozitive mobile si pentru o viteză cât mai bună de încărcare

Încă din anul 2015 (mai), Google a publicat un raport prin care spunea că numărul căutărilor de pe dispozitive mobile a depăşit numărul căutărilor de pe desktop.

Doi ani mai târziu încă dăm peste o mulţime de siteuri care nu sunt optimizate pentru mobil sau care se încarcă extrem de greu şi eşti nevoit să aştepţi ceva timp până poţi vedea toată informaţia.

Trebuie să ştii că aceste lucruri ar fi trebuit să fie demult dispărute din online, mai ales că acum Google deja a trecut la pasul următor prin implementarea AMP (Accelerated Mobile Pages).

AMP oferă posibilitatea webmasterilor să implementeze mici modificări în site pentru ca acesta să se încarce de pana la 4 ori mai rapid (aproape instant).

Cei care aleg să implementeze AMP, se vor clasa în general mai bine decât siteurile concurente cu care până acum se băteau de la egal la egal, urmărindu-se oferirea unor rezultate care să nu împiedice utilizatorii de pe dispozitive mobile să acceseze paginile oferite în pagina de rezultate a căutărilor.

3. Concentrează-te pe conţinut!

Conţinutul a fost şi va rămâne una dintre cele mai importante componente în obţinerea de trafic organic relevant pentru afacerea ta.

În momentul de faţă, conţinutul complex şi lung are un avantaj în faţa articolelor scurte, dat fiind faptul că Google considera că acestea oferă cam toată informaţia de care ar putea avea nevoie cineva atunci când caută un răspuns.

Această preferinţă pentru articole lungi şi complexe a venit în urma multitudinii de articole care pentru o lungă perioadă de timp reprezentau doar rescrieri ale aceloraşi idei, doar că în cuvinte diferite.

Acum, situaţia se repetă puţin şi rezultatele au început să fie pline de ambele tipuri de conţinut. Mulţi profită de aceasta favorizare a conţinutului complex şi scriu cât de mult pot pentru a se asigura că nu le ia prea mult timp pentru a începe să primească trafic organic pe urma unor articole.

Cel mai probabil, articolele lungi nu vor mai fi pentru mult timp „preferate” de către motoarele de căutare şi urmează ca tot ce contează să fie relevanţa informaţiei şi cât de multă informaţie poţi include într-un articol pe cât posibil scurt.

Încearcă să scrii articole cu o lungime de aproximativ 1000 de cuvinte în care să incluzi toată informaţia pe care ar căuta-o cineva care a ajuns pe acel articol. Această tehnică nu dă greş în prezent şi te va păstra relevant şi în viitor.

Concluzii:

  • Optimizează-ţi siteul pentru dispozitive mobile şi pentru o încărcare cât mai rapidă a paginilor.
  • Implementează datele structurate pentru a obţine cât mai mult trafic organic cu putinţă.
  • Scrie conţinut relevant şi nu exagerat de lung pentru a rămâne relevant pe viitor (aproximativ 1000 cuvinte per articol).

Aceste 3 lucruri te-ar putea ajuta să obţii traficul organic de care competitorii tăi nu profită, iar dacă eşti de părere că aceste lucruri nu te vor ajuta, doar mergi pe Google si fă puţină cercetare. O să vezi că mare parte din siteurile concurente nu profită de aceste 3 strategii simple, extrem de populare şi destul de vechi, aş putea spune.




Eduard Babotă
Student An III Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, SNSPA
facebook.com/profile.php?id=100001522370183&_rdc=1&_rdr
started.ro