Cum vrea Lenovo să transforme Motorola într-un succes: cheia e piaţa din China
0Lenovo a cumpărat Motorola Mobility de la Google cu aproape trei miliarde de dolari, iar acum, după publicarea ultimelor rezultate financiare, spune că nu-i va fi greu să aducă divizia pe profit. Telefoanele ieftine, vândute în China, vor reprezinta unul dintre pilonii de creştere.
Ultimele rezultate financiare ale Lenovo sunt impresionante, iar declaraţiile cu privire la productivitatea diviziei Motorola sunt cel puţin optimiste în acest moment. Într-un interviu acordat „The Wall Street Journal“, Yang Yuanqing, directorul executiv al Lenovo, a spus că vor elimina acele sectoare în care se pierd bani, apoi plănuiesc să readucă brandul american pe teritoriul Chinei, promovând telefoanele entry spre mid-level.
„Plănuim să lansăm mai multe produse sub marca Motorola şi să construim astfel un portofoliu mai puternic. De asemenea, vom readuce brandul Motorola în China, profitând de resursele operaţionale pe care Lenovo deja le are aici“, a explicat Yuanqing. „Motorola încă este foarte cunoscută şi respectată, astfel că vom reuşim să ne îmbunătăţim poziţia noastră [pe piaţă] nu doar în regiunile mature, ci şi în China şi alte pieţe emergente“, a completat acesta.
Anunţul privind achiziţia Motorola a venit la un timp relativ scurt după ce Lenovo a cumpărat o divizie de servere de la IBM, iar unii analişti au evaluat această mişcare drept una prea agresivă. Yuanqing susţine că nu e cazul, cele două sunt o prelungire a ceea ce Lenovo deja face. „Cele două achiziţii se potrivesc în strategia noastră pe care am formulat-o în urmă cu ceva timp. Acum am fost norocoşi să avem aceste două oportunităţi în aceeaşi perioadă“, a explicat directorul.
Planul de transformare a Motorola de către Lenovo, pe scurt: strategie adaptată creşterii pieţei smartphone-urilor, Lenovo să devină numărul 3 în lume, Motorola înapoi în China, integrare şi reducerea costurilor, produse noi ale Motorola acolo unde Lenovo e deja
Motorola are deja Moto G, un smartphone pentru pieţele „de buget“, dar şi Moto X, un smartphone ţintit spre piaţa premium. Lenovo va păstra structura aceasta. „Vom concura în piaţa premium, dar asta nu e suficient, astfel că vom concura şi pe segmentul entry“, a afirmat Yuanqing pentru „Bloomberg“.
Cum se vede achiziţia pentru Lenovo România
„Adevărul“ i-a adresat câteva întrebări cu privire la această achiziţie şi viitorul Motorola Mobility lui Aurel Netin, manager general Lenovo România şi Bulgaria. El a apreciat că prin această achiziţie a Motorola, Lenovo poate deveni al treilea jucător global pe piaţa smartphone-urilor şi, totodată, îşi întăreşte poziţia în pieţele mature, acolo unde nu s-a prea remarcat prin telefoane şi tablete.
„Numitorul comun [al Lenovo şi Motorola] este inovaţia. Aceasta achiziţie poate fi comparată cu achiziţia brandului Think de la divizia de PC-uri IBM, brand care nu doar că a fost menţinut, dar care a fost şi îmbunătăţit“, a afirmat Netin.
L-am întrebat pe managerul Lenovo România dacă devine China ultima oprire pentru Motorola, în cazul în care Lenovo n-o transformă într-o divizie de succes. „Întreaga poveste Lenovo ne arată că toate achiziţiile făcute au avut succesul aşteptat. Prin urmare, achiziţia Motorola Mobility va avea un rol important în drumul Lenovo în devenirea numărului 1 în era PC Plus“, a spus acesta.
Află mai multe:
Revoluţia unui miliard: smartphone-ul în 2013
Google a vândut Motorola: mesajul confidenţial al lui Larry Page către angajaţi