Ce se întâmplă în creierul persoanelor care consumă ciuperci halucinogene? Cercetătorii observă în premieră acest lucru

Creierul persoanelor care au consumat ciuperci halucinogene seamănă foarte mult cu al oamenilor care visează, ceea ce poate explica de ce adepţii drogurilor psihedelice susţin că acestea ar fi “deschizătoare de minţi”.

Pentru a vedea efectele provocate de drogurile psihedelice asupra creierului, cercetătoriide la Imperial College London au realizat un studiu în care au scanat activitatea cerebrală a 15 voluntari înainte şi după ce aceştia au primit o injecţie cu psilocibină, substanţa halucinogenă regăsită în ciupercile magice, scrie Live Science.

Oamenii de ştiinţă au observat că sub acţiunea acestei substanţe, activitatea din zone primitive ale creierului, considerate responsabile pentru generarea amintirilor şi emoţiilor – incuzând hipotalamusul şi cortexul cingular anterior – se sincronizează. Cu alte cuvinte, aceste zone lucrează împreună.

Modul în care funcţionează creierul în această stare este foarte asemănător cu al creierului unei persoane care doarme şi visează, declară Robin Carhart-Harris, unul din autorii studiului.

"Am fost fascinat să vedem similitudini între modelul de activitate cerebrală într-o stare psihedelică şi modelul de activitate a creierului în timpul viselor. Oamenii spun adesea că atunci când consumă psilocibină au senzaţii specifice viselor, iar constatările noastre oferă, pentru prima dată, o reprezentare fizică la nivel cerebral pentru această experienţă", a precizat cercetătorul.

Pe de altă parte, zonele cerebrale responsabile cu gândirea şi cu conştiinţa de sine au o activitate redusă.

În plus, cercetătorii au mai descoperit că persoanele care consumă substanţe halucinogene au mai multe stări ale activităţii cerebrale, ceea ce confirmă o altă declaraţie a consumatorilor – că mintea lor pare să se extindă.

Autorii studiului recunosc că tehnicile folosite sunt foarte recente şi că rezultatele lor ar trebui confirmate şi de alte cercetări.

Studiul a fost publicat în revista "Human Brain Mapping".

Viață sănătoasă