CNA recomandă radiourilor şi televiziunilor să susţină campania referitoare la numărul de urgenţă 112
0Radiourile şi televiziunile trebuie să susţină campania de informare a populaţiei despre folosirea corectă a numărului 112, ce va fi demarată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). Aşa arată o recomandare a Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA).
Întrucât STS va începe, în perioada septembrie – decembrie 2013, campania „Campania naţională de educare şi informare a populaţiei referitoare la utilitatea şi necesitatea folosirii corecte a numărului 112”, campanie de utilitate publică, întrucât numărul de urgenţă este vital şi pentru cetăţenii români şi pentru cei străini aflaţi pe teritoriul ţării noastre, CNA a decis că se va alătura ca partener al campaniei, astfel încât spoturile audio şi video să apară pe canalele radio şi TV.
În acest context, Consiliul adresează radiodifuzorilor rugămintea de a sprijini această campanie care respectă prevederile Codului de reglementare a conţinutului audiovizual, prin difuzarea spoturilor aferente.
Conform articolului 142 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, Secţiunea a 10-a, mesajele noncomerciale care vor fi difuzate în cadrul acestei campanii nu vor fi incluse în calculul duratei legale alocate publicităţii şi vor respecta următoarele condiţii cumulative: a) difuzarea mesajelor va fi gratuită, fără obligaţie de contrapartidă directă sau indirectă; b) mesajele vor fi grupate şi separate de alte mesaje publicitare şi identificate între coperte cu menţiunea „Mesaj de interes public”.