97 de milioane de euro, costuri pentru 16 trenuri noi de metrou. „Dunărea“ este prima garnitură care a ajuns în Capitală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai multe trenuri de metrou urmeză să ajungă în Capitală în următoarea perioadă, iar primul dintre acestea, botezat Dunărea, s-a oprit la Bucureşti joi seară. Imediat după ce va fi supus mai multor teste, noul tren va circula pe liniile subterane din Capitală.

În total, 16 garnituri vor fi înlocuite cu trenuri noi de metrou, după cum a declarat, pentru „Adevărul“, Aurel Radu, directorul Metrorex. „Este vorba despre un proces de modernizare în care am intrat şi în care vom încerca uşor-uşor să înlocuim toate trenurile pe care le avem acum“, spune bărbatul. 

Dunărea, primul nou tren care a ajuns joi seară în Bucureşti, este produs de compania spaniolă CAF şi are o capacitate de transport de 1.202 locuri, măsurând 114 metri. Totodată, noua garnitură are locuri speciale pentru persoanele cu dizabilităţi, dar şi pentru transportul bicicletelor.

Dintre cele 16 noi trenuri de metrou care vor ajunge în Capitală, doar cinci vor deveni funcţionale în decursul anului viitor, iar costurile pentru achiziţionarea tuturor garniturilor se ridică la 97 de milioane de euro, fără TVA, după cum a precizat directorul Metrorex. Acesta a mai spus că o parte din sumă este suportată chiar de companie, în timp ce alţi bani vin din împrumuturi BEI.

Pe aceeaşi temă:

Filofteia, a doua cârtiţă care sapă metroul din Drumul Taberei, va ajunge în staţia Orizont cu şase zile mai târziu din cauza unei defecţiuni

Metroul către Otopeni, tot mai aproape. Când vor începe lucrările

34 de ani de la inaugurarea metroului bucureştean: de la ordinele cuplului ceauşist, la săpatul cu târnăcopul şi până la cârtiţele de 240 de tone

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite