Rezultate simulare Evaluare Naţională 2016. Reacţii dure din partea experţilor: „100.000 de elevi riscă note sub 5 la examen. N-au nicio şansă la Bac”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Doar 44,05% din elevii români au luat note peste 5 la simularea la Evaluarea Naţională
Doar 44,05% din elevii români au luat note peste 5 la simularea la Evaluarea Naţională

Anul acesta s-au înregistratat cele mai slabe rezultate la simulările Evaluării Naţionale din ultimii trei ani. Dacă în 2014 rata de promovabilitate a fost de 48,8%, iar în 2015 de 50,68%, în 2016 doar 44,05% din elevii claselor a VIII-a au luat note de trecere. „Este cea mai mică rată de promovabilitate înregistrată de când se dau simulările”, a explicat profesorul Ştefan Vlaston.

Rezultate simulare Evaluare Naţională 2016

La simularea Evaluării Naţionale din 2016 s-au înscris 166.498 de elevi, iar dintre aceştia doat 44,05% au luat note peste 5. Ministerul Educaţiei a anunţat, sâmbătă dimineaă, că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezenţă - 90,71%) la proba de Limba şi literatura română, respectiv 32,60% (prezenţă - 90,20%) la matematică. 

La proba de Limba şi literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenţi, circa 76% au reuşit să obţină note peste 5.

Cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în Capitală - 60,57% (rată prezenţă - 90,10%), urmată de Brăila - 58,50% (rată prezenţă - 76,61%) şi Cluj - 55,33% (rată prezenţă - 91,37%). Cele mai mici note s-au înregistrat în judeţele Vaslui - 31,22%, Tulcea - 32,67%, şi Călăraşi - 33,47%. În aceste judeţe prezenţa a fost, în medie, de aproximativ 90%.

Rezultate simulare Evaluare Naţională 2015

În 2015 însă, din cei 180.442 de elevi câţi au susţinut simularea la Evaluarea Naţională, 50,68% au obţinut note peste 5. Pe primul loc s-a clasat oraşul Bacău, unde rata de promovabilitate a fost de peste 68%. Bucureştiul se afla pe locul doi în clasament, cu o rată de 64%, urmat îndeaproape de judeţele Giurgiu, cu 63,8%, şi Bihor, cu aproape 62%.

Rezultate simulare Evaluare Naţională 2014

În primul an în care s-au dat simulările la Evaluarea Naţională, respectiv în 2014, 48,8% dintre elevii prezenţi au obţinut medii peste 5 la simularea Evaluării Naţionale 2014.

Cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în Bucureşti unde rata de promovabilitate a fost de 64,21%. Pe locul al doilea s-a situat judeţul Brăila cu 60,42%. La polul opus s-au situat judeţele Caraş-Severin - 36,27% şi Călăraşi cu 34,17%.

O explicaţie pentru situaţia dezastruoasă de la simulările Evaluării Naţionale ar putea fi faptul că profesorii predau elevilor foarte multă materie şi foarte gre, astfel că unii se pot speria şi nu mai învaţă deloc. Asta potrivit declaraţiilor făcute de profesorul de matematică Ştefan Vlaston.

„Când le predai foarte mult şi greu, elevii sperie şi nu mai învaţă deloc”, a spus Ştefan Vlaston.

„Este cea mai mică rată de promovabilitate înregistrată de când se dau simulările la Evaluarea Naţională. Eu cred că se putea lua foarte simplu nota 6 sau 7, însă subiectele sunt sofisticate. Problema este că diferă personalitatea elevilor şi nu poţi să îl forţezi pe un elev să înveţe matematică dacă nu îi place”, a explicat profesorul Vlaston.

De altfel, acesta a scris pe blogul său de pe adevarul.ro că, din punctul său de vedere, elevii au scris ce au ştiut, „iar unii au ştiut mai mult, alţii mai puţin”.

„Din 187.000 de elevi, s-au prezentat la matematică 90%, adică 168.000, din care au luat note peste 5, 32,6%, adică 54.700 elevi. Un sistem de învăţământ care funcţionează cu un randament de 32,6% este inacceptabil. Cu ceilalţi 67% ce facem? De ce cheltuie societatea bani cu ei? Ce rost îşi vor găsi în viaţă, dacă nu sunt capabili să efectueze calcule simple, aritmetice? Cum îi echipează şcoala pentru inserţia în piaţa muncii, pentru o viaţă de adult împlinită, pentru obţinerea resurselor necesare unui trai decent, pentru ei şi familiile lor? La urma urmei, cei 32% dintre elevi performează datorită resurselor proprii, părinţilor şi mediului în care trăiesc. Problema educaţiei o reprezintă cei 68% pentru care sistemul nu face mai nimic, pentru care şcoala nu are soluţii”, a scris Vlaston pe blogul său.

Ce rost îşi vor găsi în viaţă, dacă nu sunt capabili să efectueze calcule simple, aritmetice?, a spus profesorul Ştefan Vlaston

   

Coaliţia pentru Educaţiei: „Peste 100.000 de copii care riscă medii sub 5 la acest examen”

O reacţie dură în urma publicării rezultatelor la Evaluarea Naţională a avut şi Federaţia „Coaliţia pentru Educaţie”. „Datele statistice arată că sunt peste 100.000 de copii (39,2%) care riscă medii sub 5 la acest examen, dacă ţinem cont şi de cei care nu s-au prezentat la toate probele. În actualul sistem, în cazul în care ajung la liceu, mare parte dintre ei se vor regăsi printre cei nu vor participa/nu vor trece examenul de Bacalaureat. Deja avem pierduţi, în ultimii cinci ani, din zona ocupării oficiale, între 500.000 şi 700.000 de tineri”, potrivit unui comunicat emis de Federaţie. 

 „Este foarte greu de crezut şi de acceptat cum noi, o ţară întreagă, ne permitem să pierdem în jur de 100.000 de tineri în fiecare an. Pe mare parte dintre ei îi pierdem cu bună ştiinţă, după ce îi ţinem în licee în care se plictisesc şi în care nu învaţă aproape nimic practic”, afirmă Daniela Vişoianu, preşedinta Federaţia Coaliţia pentru Educaţie.

Aceasta mai adăugă că elevii nu au nevoie doare de mediiţii „şi de hei-rupisme din partea profesorilor pentru a trece de pragul mediei 5, peste trei luni”

„Au nevoie de profesori care să creadă în ei, acum şi încă patru ani, astfel încât să poata fi recuperate decalajele existente măcar în parte”, mai spune reprezentanta Coaliţiei pentru Educaţie.

„Evaluarea trebuie să ajute elevul să îşi înţeleagă progresul, dat fiind că una dintre competentele-cheie este autonomia în învăţare, şi trebuie să fie valorificată permanent pentru îmbunătăţirea performanţei sistemului (profesor, şcoală, politici publice)”, afirma Daniela Vişoianu.

Pe aceeaşi temă:

Rezultate simulare Evaluare Naţională 2016. Ministrul Educaţiei: „Simulările evaluării naţionale ne arată o imagine care nu poate să nu ne îngrijoreze”

Subiecte simulare Evaluarea Naţională 2016. Ce probleme au avut de rezolvat elevii claselor a VIII-a la Matematică. „Şi-au propus să sperie copiii”

Subiecte simulare Evaluarea Naţională 2016 - proba la Limba Română

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite