Reabilitare fără surprize a şoselei DN 76 Oradea - Băile Felix - Beiuş - Deva
0Unul dintre cele mai frumoase trasee rutiere din România, DN76 Oradea - Băile Felix - Beiuş - Vaşcău - Brad - Deva, urmează a fi reabilitat pentru că starea carosabilului s-a deteriorat semnificativ în ultimii ani.
Primii 21 de kilometri din DN76, mai exact tronsonul Oradea-Ceica, au fost preluaţi în vederea reabilitării, prin subcontractare de la CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara, de către compania Ostmarine Construct, care a şi început deja organizarea de şantier.
Urmează angajări
Cu toate controversele apărute în ultimul timp referitor la această reabilitare, contractul ar trebui să se deruleze fără surprize din partea beneficiarului – Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) – pentru că lucrările sunt în grafic şi, mai important, în zonă urmează să se facă angajări de personal.
„Suntem acum în plină organizare de şantier, aducem utilajele şi începem angajările de personal. Aducem oameni din zonă şi considerăm că pentru populaţia de acolo este o oportunitate foarte importantă. Timpul ne presează, dar ne vom încadra în graficul lucrărilor“, ne-au declarat reprezentanţii Ostmarine Construct.
Practic, nu mai trebuie decât să se respecte graficul de plăţi, de către CNADNR, grafic care „curge“ în funcţie de lucrările executate.
„Noi ne vom îndeplini întocmai obligaţiile contractuale şi ar fi de dorit ca şi beneficiarul să aplice întocmai clauzele care-i revin“, au mai precizat oficialii constructorului.
Dragnea: „DN 76 e un drum foarte important“
Într-adevăr, în contextul arieratelor tot mai mari acumulate de stat, arierate care au constituit „nuca tare“ a negocierilor cu Fondul Monetar Internaţional, întârzierile la plată trebuie evitate pentru că pot genera blocaje financiare.
Zilele trecute, într-o vizită la Oradea, vicepremierul Liviu Dragnea a declarat că „DN76 este un drum foarte important, dar Guvernul nu se poate substitui companiei de drumuri“, precizând că „s-a dat un termen pentru CNADNR“.