Piaţa restaurantelor din România a ajuns la aproape cinci miliarde lei. Cât cheltuiesc şi ce mănâncă românii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Valoarea totală anuală a pieţei de mâncare gătită în cinci dintre cele mai mari oraşe din România este de 7,24 miliarde de lei, iar din aceasta, peste 67% este reprezentată de Bucureşti cu 4,89 miliarde de lei, arată datele Hospitality Culture Institute.

Potrivit studiului, 46% din totalul acestei pieţe este reprezentat de segmentul restaurantelor standard, cu mese (sitting), 45% dintre bucureşteni evitând ofertele atunci când aleg să mănânce la restaurant.

”45% dintre români nu optează pentru oferte atunci când mănâncă la restaurant. Însă peste 20% dintre aceştia preferă meniurile de tip combo (mâncare+băutură/desert)”, spun autorii studiului.

Preferinţe culinare 

Dacă specificul românesc predomină ca opţiune pentru majoritatea consumatorilor, în alegerea localului, amplasarea acestuia contează mai mult decât specificul. Jumătate dintre cei intervievaţi au declarat că ei consumă între 30 şi 50 de lei la o ieşire la restaurant şi că, în general, valoarea produselor este considerată ca fiind una acceptabilă.

Potrivit studiului, românii preferă localurile în care primează calitatea şi varietatea produselor. Peste 52% dintre clienţi mănâncă în oraş sau comandă mâncare acasă determinaţi de foame şi lipsa timpului necesar preparării mâncării în casă.

87% dintre bucure;teni au m\ncat la restaurant ]n ultima um[tate de an

Din totalul populaţiei peste 18 ani, 87% dintre bucureşteni (81% din provincie) au luat masa în oraş sau au comandat mâncare acasă cel puţin o dată în ultimele şase luni.

Studiul sitting a fost realizat în decurs de o lună după un mecanism CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), în timp ce cel delivery a fost realizat prin tehnici de customer experience şi journey methodology. A fost targetat un public urban de aproximativ 800 de persoane cu vârsta de peste 18 ani din 5 oraşe româneşti de referinţă (Bucureşti, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi) care au luat masa în oraş în ultima jumătate de an.

”Este primul research independent de food service naţional. Brandurile mari au fost foarte receptive la iniţiativa noastră, ediţiile viitoare le vor strânge probabil şi pe cele mai mici”, spune Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Studiul Hospitality Culture Institute este un proiect implementat în sistem crowd-funding la care au participat mai multe branduri importante din industria Horeca precum grupurile Fratelli, City Grill, KFC, Coca-Cola, hipMenu, KZ Creative, Acvamarin Seafood, Trenta Pizza, Jerry’s Pizza.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite