Dan Şova: „Autostrada între Sibiu şi Nădlac va fi realizată până la sfârşitul lui 2015”

Dan Şova: „Autostrada între Sibiu şi Nădlac va fi realizată până la sfârşitul lui 2015”

Ministrul Transporturilor, Dan Şova FOTO Marian Iliescu

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat luni seară, la postul public de televiziune, că până la sfarşitul anului 2015 va fi realizată autostrada între Sibiu şi Nădlac, ceea ce reprezintă o veste bună pentru Dacia, informează Agerpres.

„Vestea bună pentru Dacia este că, până la sfârşitul anului 2015, noi vom avea autostradă completă între Sibiu şi Nădlac. Va rămâne, practic, doar Piteşti-Sibiu, adică 120 de kilometri. Mai mult decât atât, am avut o convorbire la Consiliului PPE de săptămâna trecută cu ministrul maghiar al Transporturilor şi mi-a zis că şi ei ajung în acest an cu autostrada la Nădlac. Cu un an înaintea noastră”, a declarat Dan Şova, la postul TVR1.

Oficialul a menţionat că lucrările la autostrada Piteşti - Sibiu vor începe la sfârşitul anului 2015, cu două tronsoane pe rutele Piteşti - Curtea de Argeş - Rm. Vâlcea şi Sibiu - Boiţa.

Ministrul Transporturilor a mai precizat că viitorul câştigător al licitaţiei pentru construirea autostrăzii Craiova-Piteşti va fi stabilit în luna iunie, Executivul având de gând să demareze lucrările şi din fonduri europene, cel puţin pentru segmentul Craiova - Calafat.

„Autostrada Craiova - Piteşti o facem în parteneriat public-privat sau în concesiune, avem procedură în derulare şi vom stabili câştigătorul undeva în luna iulie. De la Craiova la Calafat, care se află pe reţeaua principală de transport, o vom face din fonduri europene. Şi pentru Craiova şi pentru Piteşti vom crea condiţii să iasă fie la Calafat fie la Constanţa”, a mai declarat ministrul Transporturilor.

Autostrada Piteşti - Sibiu va avea o lungime de 116 kilometri, iar valoarea estimată a proiectul este de peste 3,2 miliarde de euro, potrivit datelor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Ministrul Transporturilor a făcut referire de asemenea şi la privatizarea CFR Marfă, proces care ar urma să fie reluat în acest an.

„Se reia privatizarea CFR Marfă, dar mi-e greu să vă spun când, ca termen, dacă se reia într-o lună sau în două. Ce pot să vă spun e că privatizarea nu va mai fi făcută la Ministerul Transporturilor, ci de către noul Departament de Privatizare care se înfiinţează în subordinea Ministerului Economiei şi care va avea atribuţii de instituţie publică implicată, deci fără a prelua atribuţiile de acţionar”, a mai spus Dan Şova, potrivit sursei citate.


Citeşte şi:

Ponta şi Şova nu se mai urcă pe buldozer în aprilie. Contractul pentru Autostrada Comarnic-Braşov va fi semnat abia în mai sau iunie

După ce la jumătatea lunii ianuarie îi transmitea lui Dan Şova, ministrul delegat pentru Infrastructură la acea vreme, că, în aprilie, trebuie „să se urce ăe excavator sau pe buldozer“ pentru a începe lucrările la autostrada Comarnic-Braşov, premierul Victor Ponta anunţă acum că abia în lunile mai sau iunie urmează să fie semnat contractul.

UPDATE Autostrada Sibiu-Piteşti: Dan Şova avansează un nou termen de începere a construcţiei, anul 2017 în loc de 2016. Ponta anunţă anul 2015

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a publicat o nouă postare pe blogul său referitoare la autostrada Sibiu-Piteşti, noul termen avansat de oficial pentru startul lucrărilor fiind începutul anului 2017, după ce anterior informase că proiectul ar putea fi lansat cel mai devreme în martie 2016.

Ministerul Economiei, ciopârţit după poftele ministrului Niţă. Dan Şova şi Răzvan Cotovelea, „loviţi“ direct de noul proiect privind privatizările

Constantin Niţă, ministrul Economiei, vrea să transfere către instituţia pe care o conduce prerogative şi instituţii pe care tot el, anul trecut, în calitate de ministru delegat pentru Energie, le-a smuls de sub autoritatea ministrului de atunci al Economiei, Varujan Vosganian.

citeste totul despre: